۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
چگونه چین سیاست «کووید صفر» را پیش برد؛ الگوی بومی کمک اقتصادی به دولت مرکزی
بازار گزارش می‌دهد؛

چگونه چین سیاست «کووید صفر» را پیش برد؛ الگوی بومی کمک اقتصادی به دولت مرکزی

سفرهای خارج از کشور استان های جیانگ سو، ژجیانگ، سیچوان، گوانگدونگ و فوجیان برای گرفتن سفارشات، نمونه ای از قدرت درون زا اقتصاد چین است.

بازار؛ گروه بین الملل: اوایل صبح جمعه، یک پرواز چارتر حامل یک هیئت تجاری که توسط فرمانداری سوژو سازماندهی و حمایت می شد، به سمت اروپا پرواز کرد. این اولین پرواز چارتری بود که یک گروه اقتصادی و تجاری را به مقصد فرانسه و آلمان از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ منتقل می کرد.

تاکنون استان هایی از جمله جیانگ سو، ژجیانگ، سیچوان، گوانگدونگ و فوجیان فعالیت های مشابهی را سازماندهی کرده اند. به طور کلی انتظار می رود که استان ها و شهرهای بیشتری به روند رفتن به خارج از کشور برای جستجوی تجارت بپیوندند.

مسابقه با زمان، گرفتن سفارش‌ها و فرصت‌های بیشتر در واقع حیاتی‌ترین وظایفی هستند که شرکت‌های چینی هنگام سوار شدن به هواپیما انجام دادند. این امر باعث می شود که جهان انگیزه درونزای قوی اقتصاد چین را ببیند.

دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) جلسه ای را در ۶ دسامبر برگزار کرد که در آن بر نیاز به آزادسازی نشاط جامعه برای ابتکار تاکید شد تا اطمینان حاصل شود که مقامات و شرکت ها جرات تصمیم گیری در مورد خود را دارند و ساکنان جرات می کنند مسیرهای جدیدی را ایجاد کنند.

در سه سال گذشته چین، از طریق تلاش‌های متحد، با سرسختی در برابر شدیدترین تأثیرات همه‌گیری کووید مقاومت کرده و در عین حال وضعیت کلی عملکرد روان جامعه و اقتصاد را حفظ کرده است

اصطلاح «جرأت» قوی‌ترین سیگنال را می‌فرستد - متحد بودن و تلاش سخت برای باز کردن افق جدید و فضای بزرگ‌تری برای توسعه باکیفیت چین با روحیه مبارزه فعالانه. می توان گفت که هیئت های متوالی که به خارج از کشور می روند، روح دولت مرکزی را منعکس و اجرا می کنند و الگویی برای ارتقای بهتر توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف ارائه کرده است.

در سه سال گذشته چین، از طریق تلاش‌های متحد، با سرسختی در برابر شدیدترین تأثیرات همه‌گیری کووید مقاومت کرده و به طور مؤثر از جان و سلامت مردم خود محافظت کرده و در عین حال وضعیت کلی عملکرد روان جامعه و اقتصاد را حفظ کرده است.

حداکثر نتیجه این است که پیشگیری و کنترل کووید را با حداقل هزینه به دست آورده است. این پیش‌فرض و شرط اساسی است که اقتصاد و جامعه می‌تواند به تدریج به فعالیت عادی خود ادامه دهد. با اقدامات پیشگیری و کنترل بیشتر و بهینه تر، انرژی جامعه چین که برای مدت طولانی انباشته شده است، به طور مداوم آزاد می شود. برای این کشور با بیش از ۱.۴ میلیارد جمعیت، چنین انرژی عظیمی است.

از زمان اصلاحات و بازگشایی، استان ژجیانگ در شرق چین، جایی که مردم زمانی کالاها را بر روی دوش خود حمل می کردند و با طبل های جغجغه ای در دستان خود در بازارهای تجاری امرار معاش می کردند، نقطه شروع بسیاری از کانال های تجارت بین المللی بوده است که کل کشور را به هم مرتبط می کند

شجاعت در جنگیدن، سرمایه گذاری و مقابله با سختی ها، در واقع تصور عمومی است که جهان از مردم چین دارد. از زمان اصلاحات و بازگشایی، استان ژجیانگ در شرق چین، جایی که مردم زمانی کالاها را بر روی دوش خود حمل می کردند و با طبل های جغجغه ای در دستان خود در بازارهای تجاری امرار معاش می کردند، نقطه شروع بسیاری از کانال های تجارت بین المللی بوده است که کل کشور را به هم مرتبط می کند.

قدرت درون زا ناشی از پیگیری مردم چین برای زندگی بهتر است. تلاش برای خوشبختی از دیرباز یک اجماع و اعتقاد رایج در جامعه چین بوده است. در طول سال های گذشته، برخی از مردم در ایالات متحده و غرب در تلاش خود برای بدگویی از اقتصاد چین شکست خورده اند و یک دلیل مهم این است که آنها جامعه چین یا شخصیت مردم چین را درک نکرده اند.

مردم متوجه شدند که پس از شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹، ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای غربی هزینه زیادی از نظر جان انسان ها پرداختند. استعفاهای گسترده در کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا پس از اجبار به باز کردن مشاهده شد.

با این حال، پس از اینکه چین در برابر شدیدترین تاثیر ویروس مقاومت کرد، صحنه ای کلی از آستین بالا زدن ها و سخت کار کردن و مسابقه با زمان در چین مشاهده می شود. عبارت راحت طلبی به هیچج عنوان در فرهنگ لغت توسعه اقتصادی و اجتماعی چین یافت نمی شود.

بسیاری از دولت های محلی ابتکار عمل را در افزایش رفتن به خارج از چین برای گرفتن سفارش به دست گرفته اند. زمانی که شرکت‌ها به دلیل همه‌گیری نگرانی‌هایی در مورد خروج از کار داشتند، برخی از بخش‌های دولتی محلی رهبری را بر عهده گرفتند و سیگنال‌های فعالی را به شرکت‌ها دادند

به همین دلیل در سه سال گذشته، علیرغم تأثیرات متعدد همه‌گیری و عدم قطعیت‌های بین‌المللی، تجارت خارجی چین به رشد خود ادامه داده و به بالاترین حد خود رسیده و به یکی از نقاط برجسته اقتصاد چین و جهان تبدیل شده است.

بسیاری از دولت های محلی ابتکار عمل را در افزایش رفتن به خارج از چین برای گرفتن سفارش به دست گرفته اند. زمانی که شرکت‌ها به دلیل همه‌گیری نگرانی‌هایی در مورد خروج از کار داشتند، برخی از بخش‌های دولتی محلی رهبری را بر عهده گرفتند و سیگنال‌های فعالی را به شرکت‌ها دادند.

این فشار دو طرفه از سوی دولت های محلی و شرکت ها یکی از رازهای موفقیت اقتصاد چین است. در واقع در فرآیند خروج از کشور، دولت های محلی می توانند توسعه و امنیت را هماهنگ کنند، بازار و حاکمیت قانون را در نظر بگیرند، از انبوه پیروان پرهیز کنند و مطابق با شرایط دقیق باشند.

فراز و نشیب های زندگی ویژگی های واقعی یک قهرمان را نشان می دهد. در حال حاضر، وند کلی بهبود اقتصاد جهانی ضعیف است و هوای مه آلود هنوز به طور کامل از بین نرفته است.

چین نیز با چالش های زیادی مواجه است. اما تنها زمانی که یک بحران رخ می دهد می توانیم ببینیم که قهرمان واقعی کیست. ما امیدواریم که نشاط کارآفرینی زمانی الهام گرفته شود که مقامات و شرکت‌ها جرات تصمیم‌گیری به تنهایی داشته باشند، در حالی که مقامات محلی و ساکنان جرات می‌کنند مسیرهای جدیدی را ایجاد کنند زیرا عصر جدید، عصر کسانی است که تلاش می‌کنند.

کد خبر: ۱۹۴٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha