۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تصرفی واگذار می‌شود
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تصرفی واگذار می‌شود

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امکان دریافت سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی تصرف شده وزارت راه و شهرسازی فراهم شد.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: افرادی که قبل از سال ۹۴ در اراضی تصرفی متعلق به وزارت راه و شهرسازی ساخت و ساز انجام داده اند، به شرط داشتن شرایط لازم، می‌توانند برای واحد مسکونی خود سند دریافت کنند.

مالکی افزود: آیین نامه واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تصرفی تصویب و ابلاغ شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در قانون بودجه در بند ک تبصره ۱۱ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده است که سند اراضی را که قبل از سال ۹۴ در آن‌ها ساخت و ساز انجام شده است، با یک فرمول به مردم واگذار شود. این موضوع مشمول واحدهای مسکونی می‌شود که عرصه آن به نام دولت وزارت راه و شهرسازی است.

مالکی با اشاره به اینکه هر خانه‌ای که در اراضی تصرفی ساخته شود مشمول آیین نامه نیست، گفت:خانه حتما باید با مصالح بادوام ساخته شده باشد و باید حتما کاربری مسکونی داشته باشد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: واحدهای مسکونی همچنین باید در محدوده شهر ساخته شده و منطبق با طرح‌های توسعه شهری باشند.

مالکی تاکید کرد: افرادی که قبل از یکم فروردین ماه ۱۳۹۴ نسبت به احداث بنا و بهره‌برداری در این اراضی اقدام نموده اند می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی نسبت به تکمیل مدارک برای دریافت سند اقدام کنند.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha