۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
گوشت مرغ گرم در استان سمنان ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گوشت مرغ گرم در استان سمنان ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود

سمنان- قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه در هفته اخیر شاهد روند کاهشی قیمت مرغ در استان بودیم، گفت: گوشت مرغ گرم ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

محمدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه با توجه به افزایش میزان تولید که در کشور و استان سمنان شاهد بودیم، در هفته های گذشته روند قیمت مرغ گرم برای مصرف کنندگان استان سمنان، کاهشی بود، تاکید کرد: در هفته جاری نیز روند با ثبات تری از قیمت مرغ را برای مرف کنندگان شاهد هستیم که این مسئله در همه شهرستان ها و شهرهای استان جاری است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب تعیین شده برای مرغ گرم بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور تا سقف ۶۳ هزار تومان تعیین شده که در هفته‌های اخیر این روند کاهش یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر قیمت عرضه مرغ گرم در استان سمنان ۵۵هزار و ۶۰۰ تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این استان در زمره تولید کنندگان عمده مرغ و تخم مرغ است، ابراز کرد: بخش عمده تولید استان سمنان برای سایر استان ها به خصوص تهران صادر می شود لذا برای تامین مرغ مورد نیاز مردم استان مشکلی وجود ندارد.

قاسمی با بیان اینکه در استان سمنان همواره با تولید مازاد بر مصرف روبرو هستیم که در نتیجه این میزان مازاد به استان‌های دیگر حمل و توزیع می‌شود، گفت: در کنار تعادل قیمتی که در استان سمنان در بخش مرغ گرم رخ داده، موضوع مهمتر حفظ تولید و تیراژ تولیدی مرغ داران استان است که در این زمینه تخصیص نهاده طیور برای اتحادیه های تولید کننده مرغ گوشتی استان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: از شرکت های تعاونی‌ها نیز می‌خواهیم تا برای تنظیم بازار ورود کرده و در مواقعی که میزان عرضه بیشتر از تقاضای مصرف کنندگان است، با ذخیره سازی و جمع آوری مرغ از بازار تا حدی قیمت ها به صورت متعادلی که اقتصاد تولید هم به خطر نیافتد اقدامات لازم را صورت دهند.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha