۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
افزایش سهم و نقش فعالان اقتصادی ایران در اقتصاد عمان
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس اعلام کرد

افزایش سهم و نقش فعالان اقتصادی ایران در اقتصاد عمان

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: عمانی ها علاقه مند به توسعه گردشگری با محوریت گردشگری زیارت، گردشگری طبیعت و گردشگری سلامت اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدشمس الدین حسینی، در خصوص سفر به کشور عمان، گفت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان، سفر سه روزه ای به این کشور انجام شده که یکی از محورهای مهم این سفر ملاقات با مقامات بلند پایه عمانی است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به سطح بالای مناسبات سیاسی تلاش بر این است تا مناسبات اقتصادی با کشور عمان نیز افزایش پیدا کند، ادامه داد: دیداری با رئیس مجلس شورای ملی عمان داشتیم که در این ملاقات تعدادی از نمایندگان کمیسیون های اقتصادی این کشور نیز حضور داشتند و در خصوص موضوعات مختلف مذاکراتی را داشتیم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضمن پیگیری روابط پارلمانی و چگونگی هم افزایی مناسبات پارلمان های دو کشور به مسائل اقتصادی نیز پرداخته شد، عنوان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی طرف عمانی بر عمق بخشی سطح و ماهیت همکاری های اقتصادی بین دو کشور تاکید داشت و مقرر شد توسعه همکاری های زیربنایی و لجستیکی ازجمله روابط و حمل و نقلی را از طریق دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروازهای مستقیمی بین مسقط و ۹ استان کشور داریم، گفت: عمانی ها علاقه مند به توسعه گردشگری با محوریت گردشگری زیارت، گردشگری طبیعت و گردشگری سلامت اند و در این راستا مقرر شد پرواز مستقیم بین برخی از استان های دارای ظرفیت و پتانسیل با مسقط را گسترش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در نشست با رئیس مجلس ملی عمان در موضوعات توافق شده در سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: طرف عمانی بسیارعلاقه‌مند است در حوزه انرژی مناسبات بین دو کشور را گسترش دهیم. در حوزه تجارت و زیر ساخت های آن همانند حمل و نقل دریایی و هوایی نیز مطالبی عنوان شد و مقرر شد دو طرف از طریق دستگاه‌های اجرایی همکاری های بنادر و دریایی را پیگیری کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه عمانی ها با توجه به علایق دیرینه و عمیق فرهنگی و حسن همجواری علاقه مند هستند، سهم و نقش فعالان اقتصادی ایران در اقتصاد عمان اعتلا پیدا کند، گفت: مقرر شد ادامه پیگیری همکاری ها با سفر هیات پارلمانی عمان به ایران انجام شود.

وی ادامه داد: در سفر به عمان ملاقات های دیگری نیز پیش بینی شده است و در این راستا امروز نیز با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری این کشور دیدار می‌کنیم و بخشی از مشکلات و کاستی ها در حوزه های مختلف که به عنوان موانع در مسیر همکاری وجود دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد که ازجمله آنها موافقتنامه های گمرکی و تجاری است که در نهایت باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر دیدارهایی با رئیس اتاق بازرگانی عمان، رییس سازمان صنایع کوچک و متوسط و فعالان اقتصادی ایرانی در عمان پیش بینی شده است، گفت: از غرفه های شرکتهای ایرانی در نمایشگاه بین المللی کشاورزی و مواد غذایی در کشور عمان بازدید کردیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha