۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا چه دلایلی دارد؟

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا چه دلایلی دارد؟

مامور اداره مهاجرت باید دلیل تصمیم خود درباره یک درخواست را یادداشت کند. می توانید برای اطلاع از جزئیات تصمیم مامور درباره ریجکت ویزا، درخواست بدهید.

به گزارش بازار، مامور اداره مهاجرت باید دلیل تصمیم خود درباره یک درخواست را یادداشت کند. می توانید برای اطلاع از جزئیات تصمیم مامور درباره ریجکت ویزا، درخواست بدهید. داشتن یادداشت GCMS درباره دلیل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا به شما در اعمال تغییرات لازم و افزایش احتمال گرفتن ویزا کمک می کند. همچنین می توانید نکات مربوط به فرایند بررسی درخواست برای اخذ ویزای توریستی یا کوتاه مدت کانادا را نیز از اداره IRCC دریافت کنید و از روند بررسی درخواستتان مطلع شوید.

ریجکت درخواست ویزای توریستی کانادا (TRV)

عدم رعایت بخش ۱۷۹ (b) از قوانین حمایت از مهاجران و پناهندگان (IRPR) از رایج ترین دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا است. اکثر موارد ریجکت ویزای توریستی در نتیجه عدم رعایت موارد ضروری این بخش به شیوه های مختلف است.

بخش ۱۷۹(b) قانون IRPR می گوید که:

            قانون ۱۷۹ - مامور اداره مهاجرت در صورتی که بعد از بررسی های لازم مطمئن شود که فرد خارجی، مورد زیر را رعایت می کند، می تواند برای او ویزای اقامت موقت را صادر کند:

(b) فرد بعد از انتهای دوره اعتبار ویزا، کانادا را ترک می کند.

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

اکثر دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا معمولا به دلیل ناتوانی فرد در اثبات ترک کانادا بعد از انقضای ویزا است. در اینجا می خواهیم به رایج ترین دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا اشاره کنیم:

ریجکت ویزا بنا بر سوابق سفر

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا چه دلایلی دارد؟

  • "با توجه به سوابق سفرتان قانع نشده ام که بعد از انقضای ویزای اقامت موقت خود، کانادا را ترک می کنید؛ بنا بر بند ۱۷۹(b) قانون IRPR."

تغییر نظر درباره ریجکت ویزای توریستی به دلیل سوابق سفر دشوار است، اما در مواردی می توان با ثبت یک درخواست جدید این کار را انجام داد. اگر فرد تا قبل از سفر به کانادا از کشورش خارج نشده و یا خیلی کم خارج شده باشد، احتمال رد درخواست از سوی IRCC وجود خواهد داشت. اما گاهی اوقات، سفرهای زیاد هم می تواند زمینه ریجکت درخواست ویزای متقاضی را فراهم کند. "کمبود سوابق سفر" را می توان با ثبت یک درخواست جدید بعد از سفر به کشورهای دیگر یا از طرق دیگر برطرف کرد.

ریجکت ویزای توریستی کانادا بنا بر دلیل سفر

  • "با توجه به دلیل سفرتان قانع نشده ام که بعد از انقضای ویزای اقامت موقت خود، کانادا را ترک می کنید؛ بنا بر بند ۱۷۹(b) قانون IRPR."

ریجکت ویزای توریستی با توجه به هدف سفر می تواند سختگیرانه باشد و به دلیل مامور بستگی دارد. گاهی اوقات این موضوع می تواند ناشی از جزئیات کم درباره دلیل حضور فرد در کانادا است. برای مثال بیان تجدید دیدار با یک دوست در درخواست ویزا ممکن است برای مامور اداره مهاجرت کافی نباشد و او به این دلیل شک داشته باشد. اما اگر او بگوید که می خواهد برای عروسی دوستش در آبشار نیاگارا به کانادا بیاید و نسخه ای از کارت عروسی دوستش را هم ارائه کند، شاید شک و شبهه ها را برطرف کند.

ریجکت ویزای توریستی به دلیل وابستگی خانوادگی

  • "با توجه به کمبود وابستگی های خانوادگی در کشور مبدا، قانع نشده ام که بعد از انقضای ویزای اقامت موقت خود، کانادا را ترک می کنید؛ بنا بر بند ۱۷۹(b) قانون IRPR."

یکی از زمینه های بسیار رایج در ریجکت ویزای توریستی، وابستگی خانوادگی متقاضی در کانادا یا کشور مبدا است. حضور یکی از اعضای خانواده متقاضی در کانادا می تواند دلیلی برای عدم بازگشت او بعد از اتمام اعتبار ویزایش باشد. برای مثال اگر متقاضی برای دیدار با همسرش در خواست سفر به کانادا را داشته باشد و باقی اعضای خانواده در کشور مبدا باشند، به جزئیات بیشتری درباره ماهیت وابستگی های متقاضی در هر دو کشور نیاز خواهد بود.

ریجکت ویزای توریستی کانادا با توجه به وضعیت مهاجرتی

  • "با توجه به وضعیت مهاجرتی شما در کشور مبدا، قانع نشده ام که بعد از انقضای ویزای اقامت موقت خود، کانادا را ترک می کنید؛ بنا بر بند ۱۷۹(b) قانون IRPR."

بنا به آنچه در قانون مشخص شده، وضعیت قانونی متقاضیان سفر به کانادا باید در زمان ثبت درخواستشان در کشور مبدا مشخص باشد. متقاضی باید علاوه بر مشخص بودن وضعیت قانونی، قبل از ثبت درخواستشان مدت زمان مشخصی را در این کشور سپری کرده باشند، در غیر اینصورت درخواستشان رد می شود. مدارک لازم برای اعلام وضعیت قانونی متقاضی در کشور مبدا باید در زمان ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا ارائه شود، در غیر اینصورت درخواست ویزا رد می شود.

ریجکت ویزای توریستی کانادا براساس تمکن مالی و وضع اقتصادی فرد متقاضی

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا چه دلایلی دارد؟

  • "وضع اقتصادی و تمکن مالی شما باعث شده قانع نشوم که بعد از انقضای ویزای اقامت موقت خود، کانادا را ترک می کنید؛ بنا بر بند ۱۷۹(b) قانون IRPR."

به عنوان که متقاضی ویزای توریستی کانادا لازم است تا تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه های سفر به کانادا را به مامور مهاجرتی ثابت کنید. در ثبت درخواست ویزا باید موارد زیر را ثابت کنید:

  1. هزینه خرید بلیط سفر به کانادا را دارید.
  2. تمکن مالی هزینه های جاری سفر مثل بازدید از اماکن مختلف، غذا، باربری، هدایا و ... را دارید.
  3. پول کافی برای خرید بلیط بازگشت به خانه را دارید.

اگر نتوانید تمکن مالی خود برای پوشش هزینه های سفر را ثابت کنید، درخواست ویزای توریستی کانادا به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب متقاضی رد می شود. بعلاوه شایان ذکر است که تمکن مالی و وضعیت اقتصادی مربوط به متقاضی سفر به کانادا است، نه شخص دعوت کننده (در صورت دعوت یک مقیم یا شهروند کانادایی از فرد دیگر). در درخواست ویزای کانادا باید اطلاعات اقتصادی و مدارک مرتبط با شهروند یا مقیم دائم کانادا که یک فرد خارجی را دعوت کرده نیز قرار داشته باشد اما متقاضی اخذ درخواست باید مدرک تمکن مالی را نیز ارائه کند.

ریجکت ویزای توریستی کانادا به دلیل وضعیت اشتغال

  • "وضعیت فعلی اشتغال شما باعث شده قانع نشوم که بعد از انقضای ویزای اقامت موقت خود، کانادا را ترک می کنید؛ بنا بر بند ۱۷۹(b) قانون IRPR."

گفته شد که متقاضیان ویزای کانادا باید ثابت کنند پول کافی برای تأمین هزینه‌های سفرشان به کانادا دارند، علاوه بر آن مهم است که متقاضیان نشان بدهند این پول از چه راهی به دست آمده است. بهترین راه برای نشان دادن منبع دارایی فردی اثبات شغل داشتن و در استخدام بودن است. خطر نقض شرایط ورود و اجازه نداشتن تمدید مدت اقامت در کانادا در صورتی پررنگ‌تر می‌شود که متقاضی در زمان درخواست بیکار باشد. شغل داشتن در میهن یکی از قوی‌ترین پیوندها با کشور محل اقامت است که اثبات می‌کند متقاضی کانادا را پس از اتمام سفرش ترک خواهد کرد.(منبع: مقاله دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا سایت آژانس مسافرتی آبرنگ سفر)

ریجکت ویزای توریستی به دلیل اطلاعات نادرست

  • مدارکی را در درخواستتان گنجانده اید که از اعتبار کافی برخوردار نیست و این موضوع به کاهش اعتبار درخواستتان منجر شده است.

عدم اطمینان اداره IRCC از اعتبار مدارک و اطلاعات ارائه شده متقاضی ویزا می تواند به تنهایی، دلیلی برای ریجکت شدن ویزای توریستی تحت بخش ۴۰ از قانون حمایت از پناهندگان و مهاجران و ارائه اطلاعات نادرست باشد. اگر اطلاعات و مدارک ارائه شده متقاضی هر نوع ویزا یا برنامه مهاجرت به کانادا از سوی اداره IRCC غیرمعتبر شناخته شود، شاید برای مدتی مشخص و یا به طور کلی از ورود به کانادا منع شود.

درخواست تجدید نظر

ریجکت ویزای توریستی، نهایی نیست؛ اگر ریجکت ویزای توریستی به دلیل تفسیر نادرست یا نقص اطلاعات رخ داده باشد، می توانید درخواست تجدید نظر خود را به اداره مهاجرت ارائه کنید. یادتان باشد که تمامی مدارک خواسته شده و اطلاعات لازم را ضمیمه درخواست تجدید نظر کنید. انجام مشاوره با یک وکیل مهاجرتی مجرب به شما در آماده سازی یک جواب مناسب کمک می کند، همچنین میتوانید از خدمات پیکاپ ویزای کانادا در آژانس‌های مسافرتی معتبر استفاده نمایید تا نگران ریجکتی ویزای خود  نباشید.

ثبت درخواست مجدد کانادا

می توانید درخواست جدید خود را با دلایل و مدارک کافی و مناسب ارائه کنید. در صورت بروز هر گونه تغییری در وضعیت شخصیتان، می توانید اطلاعات جدید را در درخواست جدیدتان اعمال کنید. بازبینی درخواست ویزای رد شده به شما در تقویت دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا کمک می کند.

اگر مدارک کافی از دارایی هایتان در ایران (تمکن مالی یا موارد دیگر مثل وابستگی خانوادگی و ...) را در درخواست رد شده ارائه نکرده بودید، حتما درخواست جدیدتان را با گنجاندن همه موارد لازم تهیه و ارائه کنید.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha