۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
مجوز توسعه‌ای شدن شرکت «ساتکاب» از هیات وزیران دریافت شد
مدیرعامل شرکت ساتکاب:

مجوز توسعه‌ای شدن شرکت «ساتکاب» از هیات وزیران دریافت شد

اکبری، مدیرعامل شرکت ساتکاب از دریافت مجوز هیات وزیران برای توسعه‌ای شدن این شرکت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مجتبی اکبری در نشست تخصصی با نخبگان و استادان حوزه آب و برق شهرستان ملایر در دانشکده خوارزمی گفت: هم اینک ۱۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت برق کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: به همت دولت سیزدهم طرحی که پنج سال در دولت قبل روی زمین مانده بود، ظرف پنج ماه توسط این دولت محقق شد و موفق شدیم مجوز توسعه‌ای شدن شرکت ساتکاب را از هیئت وزیران نیز دریافت کنیم که بر اساس این مصوبه، می‌توان تا ۴۹ درصد در حوزه تولید با بخش خصوصی و ۱۰۰ درصد در مناطق محروم مشارکت و سرمایه گذاری کرد.

معاون وزیر نیرو ادمه داد: شرکت مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) آمادگی دارد در طرح‌هایی که نیازهای فناورانه صنعت برق را تامین می‌کند، سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

اکبری، صنعت برق را یک صنعت پیشران، افتخارآفرین و زیربنایی دانست و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی طی ۴۳ سال اخیر این صنعت در کشور پیشرفت بسزایی داشته و افراد نخبه و مهندسان زیادی هم در این صنعت رشد علمی کرده‌اند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی خدمات برق و آب در تمام نقاط کشور توسعه یافته، ادامه داد: این صنعت باید در درون خودش به یک زایشی برسد و افرادی را در حوزه‌های مهارتی به شرکت‌های پایین دستی معرفی کند.
اکبری گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه صنعت آب و برق امضا کرده‌ایم و در قالب آن، افرادی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و مهارتی هستند، به شرکت‌های پایین‌دستی که در حوزه‌هایی همچون تجهیزات، خدمات انتقال و توزیع کار می‌کنند، معرفی کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه تعامل صنعت برق با مراکز علمی و دانشگاهی، ایجاد یک پژوهشگاه در این حوزه را نیز نیازمند زیرساخت‌های متعدد و زمان‌بر دانست و ادامه داد: ما آمادگی داریم در حوزه‌های مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در زمینه تولید تجهیزات برقی همکاری کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب تاکید کرد: با وجود شرکت ایران ترانسفو، نیرو ترانس و دیگر شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات صنعت برق و تعامل با شرکت‌های بخش خصوصی، آمادگی داریم با توجه به توان دانشجویان، درراستای تجهیزات مهارتی صنعت برق به‌ویژه در حوزه ترانس در شهرستان ملایر نیز سرمایه‌گذاری کنیم.
شرکت ایران ترانسفو، بزرگترین تولید کننده و صادرکننده ترانسفورماتور تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان در خاورمیانه و همچنین عضو سندیکای صنعت برق ایران است.

اکبری به دانشجویان صنعت برق نوید داد که با توجه به اینکه در حوزه تولید تجهیزات صنعت برق و همچنین خدمات پس از فروش با کمبود نیرو مواجه هستیم، این حوزه می‌تواند بازار کار مناسبی برای فعالیت و اشتغال افراد جویای کار و دانش آموختگان این رشته تخصصی باشد.

وی توجه ویژه دولت سیزدهم به شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و ادامه داد: شرکت ساتکاب در حوزه دانش‌بنیان‌ها ماموریت ویژه‌ای دارد که در مصوبه اخیر هیئت وزیران هم در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به ما تفویض اختیار داده شد و هم قرارگاهی در وزارتخانه با حضور وزیر نیرو هر ۱۵ روز یک بار در خصوص این شرکت‌ها تشکیل می‌شود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: از عمده اختراعات، کشفیات و ایده‌ها در حوزه آب و فاضلاب به ویژه پساب هم حمایت می‌کنیم و آمادگی داریم قرارداد پژوهشی با استادان و مراکز دانشگاهی در حوزه آب و برق منعقد کنیم.

اکبری خطاب به دانشجویان گفت: شرکت ساتکاب آمادگی دارد در حوزه تولید اپلیکیشن با موضوع صنعت آب و برق نیز از طرح‌ها و ایده‌های فاخر حمایت کند و در این زمینه نیز آمادگی انعقاد و امضای تفاهم‌نامه و قرارداد هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب (مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق) همچنین حمایت و دغدغه فرماندار ویژه ملایر و مسئولان اجرایی شهرستان در حوزه آب و برق را یادآور شد و گفت: آنچه مورد نیاز این استان و شهرستان است و طرح‌های مناسب تحقیقاتی و کاربردی را نیز مورد حمایت جدی قرار می‌دهیم.

اکبری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که تولید دارند، اما تولید آن‌ها روی دستشان مانده، در حوزه بازرگانی، بازاریابی، معرفی به مجموعه شرکت‌های پایین دستی و خرید محصولات آن‌ها ورود خواهیم کرد و به آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه مدیریت مصرف برق کشاورزی دنبال افراد خلاق و ایده‌پرداز هستیم و قرارداد پژوهشی با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز منعقد می‌کنیم.

اکبری بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرد و گفت: برای اجرای طرح‌های پژوهشی، استفاده از مقاله‌های دانشگاهی و اعتماد سازی بین دانشگاه و صنعت همچنان خلاء داریم که در تلاش هستیم این زنجیره در شرکت ساتکاب، پژوهشگاه وزارت نیرو و سایر بخش‌ها تکمیل شود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در حوزه سرقت سیم‌ها، کابل‌ها و تجهیزات برق، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان پهپادهایی را اختراع کرده‌اند که می‌تواند روی دکل‌ها شناسایی‌های لازم را انجام دهند و افراد خلاق و توانمندی که در این حوزه و برای جلوگیری از سرقت تجهیزات برق ورود کنند نیز مورد حمایت جدی این شرکت قرار می‌گیرند.

اکبری یادآور شد: چند مگاپروژه در کشور به‌ویژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در دست اجرا داریم و به آنچه تعهد کرده‌ایم، عمل خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha