۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
حمایت از صادرکنندگان گوجه و خرما با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت| ۸۰ هزار تن خرما در انبارها موجود است
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

حمایت از صادرکنندگان گوجه و خرما با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت| ۸۰ هزار تن خرما در انبارها موجود است

بوشهر- باستین معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر بر لزوم حمایت از مباشران و صادرکنندگان گوجه و خرما با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و گفت: اکنون ۸۰ هزار تن خرما در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

علی باستین در حاشیه نشست امنیت غذایی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل، میگو و خرما دارای جایگاه ویژه‌ای است و حمایت از تولیدکنندگان باید به صورت بی‌وقفه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به وضع تعرفه صادرات گوجه فرنگی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، از استان‌ها نیز مشورت بگیرد، چون شرایط و وضعیت معیشتی تولیدکنندگان نباید تحت تاثیر قرار گیرد.

باستین بیان کرد: در هفته‌های اخیر پیگیری‌های لازم را برای تغییر تعرفه صادرات گوجه فرنگی انجام دادیم و خوشبختانه با همکاری و مساعدت وزیر جهاد، تعرفه صادرات گوجه فرنگی به نزدیک صفر رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بر لزوم چاره‌اندیشی برای خرید خرمای کشاورزان خاطر نشان کرد: با توجه به نگهداری ۸۰ هزار تن خرما در سردخانه‌های استان بوشهر، از وزارت جهاد تقاضا داریم از همه ظرفیت‌ها برای صادرات و همچنین فروش داخلی این محصول استراتژیک استان بهره گیرد.

باستین در ارتباط با وضعیت محصول گوجه‌فرنگی و نگرانی‌های کشاورزان استان از مشکلاتی که در عرضه این محصول به وجود آمده تصریح کرد: وزارت جهاد باید تمهیدات لازم را برای حمل و نقل و فروش محصول در نظر بگیرد تا مشکلات این قشر مرتفع شود.

وی به ضرر و زیان‌های وارده به صنعت مرغداری استان و آسیب جدی به مرغداران اشاره کرد و گفت: لازم است وزارت جهاد کشاورزی از طریق پشتیبانی امور دام، اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مرغ مازاد کند تا آسیب بیشتری به تولیدکنندگان وارد نشود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بر لزوم حمایت از مباشران و صادرکنندگان گوجه و خرما با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و افزود: برای رونق افزایی به بازار خرما و گوجه فرنگی، حمایت از صادرکنندگان و مباشران این محصولات ضروری است که پرداخت تسهیلات کم‌بهره می‌تواند گامی در این راستا باشد.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha