۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
قیمت دلار عملکرد دولت را نشان می دهد
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

قیمت دلار عملکرد دولت را نشان می دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور، تیم اقتصادی دولت ضعیف است و عملکردشان در حوزه های مختلف نظیر کنترل نقدینگی، تورم، قیمت دلار بر همگان مشخص است.

به گزارش بازار، سیدغنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: حضرت علی(ع) می فرماید در رابطه با تعامل با مردم با لطف، محبت و مهربانی باش و مردم دو دسته اند یا برادر دینی تواند یا نظیر تو در خلقت هستند، لذا مجلس خانه ملت است و عده ای معدودی هم تندروی کنند قطعا موضع مجلس نیست. ما مکلف به پیگیری مطالبات عموم ملت هستیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه بنده می خواستم از نطق خود که حق قانونی مردم است بگذرم دلیلی دارد، باید تاثیرگذار باشیم مگر موضوع تبعیض در اصل سوم قانونی اساسی و بند ۹ تاکید نشده است مگر شاخص های توسعه کشور در دست مسئولین نیست که باز در قوانین بودجه و سرمایه گذاری ها، مناطق فقیر فقیرتر و غنی غنی تر می شود. فرق بین مرکز کشور و شمال غرب چیست که همه مواهب برای مرکز است و کوچکترین سرمایه گذاری در مناطق ما صورت نمی گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: چگونه برای آبرسانی برای برخی مناطق پول هست اما برای محرومیت زدایی مناطق ما پول نیست، گفت نوبت به اولیا رسید آسمان تپید.

وی افزود: سوال جدی از نمایندگان ملت دارم چرا از حیثت مجلس که مقام معظم رهبری فرمودند والاترین شأن نظارتی از آن مجلس است در مقابل برخی از سازمان ها نظیر امور استخدامی و برنامه و بودجه دفاع نمی کنید و این دو دستگاه مجلس را از حیزانتفاع ساقط می کنند و مصوبات را کم لم یکن می کنند مگر با صرف سه ماه زمان قانون بودجه را تصویب نمی کنیم چرا سازمان برنامه و بودجه کل بودجه مصوب مجلس را کنار گذاشته و به آنچه که می خواهد عمل می کند و به او حرفی گفته نمی شود این باعث وهن مجلس است که یک نفر در حد معاون رئیس جمهوری اراده اش به اراده کل یک قوه غلبه داشته باشد و مجلس را مغضوب الاختیار کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: من برای خودم زمانی ناراحت می شوم که ذلیلانه برای تخصیص بودجه پروژه های عمرانی از اتاق های مختلف از سازمان مدیریت برنامه ریزی به اتاق های دیگر رهنمون می شوم و نتیجه نمی گیرم آیا با داشتن فردی مثل آقای میرکاظمی انتظار دارید مجلس مدرس دیگری به جامعه تحویل دهد؟ به هیچ وجهه چنین چیزی امکان پذیر نیست برای اینکه تا شما صحبت می کنید بودجه شما قطع خواهد شد.

نظری خانقاه بیان کرد: کارکنان دولت با کمترین حقوق و مزایا و قراردادهای متعدد کار می کنند و سرنوشت یک میلیون نفر به دست آقای لطیفی حل نمی شود و یک میلیون نفر منتظر تصمیم ما هستند و تصمیم ما منوط به اراده یک معاون رئیس جمهور، چه کسی به معاون رئیس جمهور اجازه داده است سرنوشت یک میلیون نفر را به تصمیم غلط خویش گره بزند. چرا نباید همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی نشود و این زحمتکشان که سال ها در خدمت بودند با کمترین حقوق زندگی کنند.

وی عنوان کرد: جناب آقای میرکاظمی به چه حقی مجوز ماده ۲۳ تونل خلخال – اسالم را که بیش از یک سال است به صورت غیرقانونی وتو کردید و حق ۳۰۰ هزار نفر را ضایع می کنند مگر نه اینکه در پیوست یک قانون بودجه این موضوع درج شده است و ۲۹۰ نماینده به آن رای داده اند، مگر بارها نگفته ام مردم شریف در مشقت و گرفتاری هستند اگر کسی در این جاده کشته شود مسئولیت کیفری موضوع با شما است. اگر این موضوع حل نشود در زمان قانون بودجه بنده کفن پوش در مجلس بست می نشینم و به کسانی که در تربیون های شهرستان به بهانه های مختلف انتقاد می کنند می گویم انصاف داشته باشید من پیگیر هستم.

این نماینده مجلس گفت: آقای میرکاظمی در علم حقوق بحث حق مکتسبه داریم و اثر قانون به آتیه است شما در بخشنامه غیرقانونی اعلام کردید پروژه هایی با پیشرفت ۷۰ درصدی می توانند از ماده ۵۶ استفاده کنند بنده برای پروژه ای قبل از شما ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ بانک مسکن کارسازی کرده ام اما به خاطر بخشنامه غلط شما این پروژه که امید مردم استان است، تعطیل می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:رئیس جمهور تیم اقتصادی دولت ضعیف است و عملکردشان در حوزه های مختلف نظیر کنترل نقدینگی، تورم، قیمت دلار بر همگان مشخص است، در تیم اقتصادی جدیت داشته باشید.

نظری خانقاه عنوان کرد: ریاست جمهور استان اردبیل فقط مرکز استان نیست و دولت محلی را توسعه دهید به شهرستان ها هم توجه داشته باشد چرا نباید در دولت شما که به اسم دولت مردمی و عدالت محور است از دو شهرستان یک نفر بعد از مسئولیت شما در استان حکم نگرفته باشد این نشان دهنده این است که مسئولین محلی و شهرستان ها توجه ای ندارند و این شدیدا جای انتقاد در بین مردم است. اگر این رویه ادامه پیدا کند ما ناچاریم یا استانی تشکیل دهیم یا طرح انفکاکی بدهیم که از ظلم و بی عدالتی رهایی پیدا کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: به عنوان نمونه سوال کنید چرا اداره کل راه و شهرسازی با یک تصمیم غلط به دنبال محدودسازی یا در بن بست قراردادن بخشی است. عملکرد وزیر بهداشت قابل تقدیر است و از دادن یک دستگاه ام آر آی به بیمارستان خلخال تشکر می کنم و انتظار می رود نمایندگان به این بزرگوار کنند. از ریاست سازمان راه داری کشور تشکر و قدردانی ویژه ای می کنم برای محرومیت زدایی منطقه خلخال و کوثر و امیدوارم سایر مسئولین نیز جدیت لازم را در خصوص مسئولیت های خود داشته باشند.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha