۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
نزدیک شدن بیت کوین به مرز ۱۸ هزار دلار| احتمال ادامه روند افزایش قیمت وجود دارد
تحلیل بازار رمز ارزها؛

نزدیک شدن بیت کوین به مرز ۱۸ هزار دلار| احتمال ادامه روند افزایش قیمت وجود دارد

در آستانه برگزاری جلسه مهم فدرال رزرو آمریکا که قرار است در آن به موضوع افزایش نرخ بهره نیز پرداخته و نرخ مصوب اعلام شود، قیمت بیت کوین موفق شد پس از چند هفته به نزدیک ۱۸ هزار دلار افزایش یابد.

به گزارش بازار؛ در آستانه برگزاری جلسه مهم فدرال رزرو آمریکا که قرار است در آن به موضوع افزایش نرخ بهره نیز پرداخته و نرخ مصوب اعلام شود، قیمت بیت کوین موفق شد پس از چند هفته به نزدیک ۱۸ هزار دلار افزایش یابد.

فدرال رزرو همچنین قرار است امشب برنامه و چشم انداز اقتصادی ایالات متحده را برای سال آینده میلادی اعلام کند که می تواند تاثیر زیادی روی دارایی های دیجیتال و غیر دیجیتال خواهد گذاشت.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی، به احتمال زیاد فدرال رزرو افزایش نرخ بهره ۵۰ واحدی را در دستور کار خود قرار خواهد داد که در اینصورت به دلیل آماده شدن بازار برای این میزان نرخ، تحول خاصی برای قیمت بیت کوین رخ نخواهد داد. اما در صورت تصویب و اعلام نررخ های ۷۵ یا ۲۵ واحدی باید منتظر ریزش و یا افزایش شدید قیمت ها باشیم.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین روی ۱۷۷۵۵ دلار قرار دارد که نسبت به روز قبل، با افزایش ۳.۵ درصدی قیمت مواجه شده است. در حال حاضر، قیمت در حال نزدیک شدن به ۱۸ هزار دلار بوده و به احتمال زیاد، طی ساعات آتی باید شاهد ادامه افزایش قیمت باشیم.

نزدیک شدن بیت کوین به مرز ۱۸ هزار دلار| احتمال ادامه روند افزایش قیمت وجود دارد

دو شاخص مهم تحلیل تکنیکال یعنی RSI و MACD دچار واگرایی شده و در محدوده مثبت قرار دارند که نشان دهنده احتمال ادامه روند افزایش قیمت است. مقاومت بعدی بیت کوین روی ۱۸۱۲۵ دلار قرار داشته و در صورت عبور قیمت از این محدوده، مقاومت بعدی روی ۱۸۶۰۰ دلار قرار دارد.

اما در صورت عدم تحقق این سناریو و اصلاح قیمت، نخستین حمایت پیش رو در نقطه ۱۷۳۵۰ قرار دارد که حفظ قیمت بالای این محدوده، همچنان روند قیمت را به صورت مثبت حفظ خواهد کرد. اما ریزش به زیر این محدوده می تواند منجر به کاهش قیمت تا ۱۶۸۵۰ دلار شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha