عده‌ای دنبال فروش ارز صادرات در بازار آزاد هستند
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین:

عده‌ای دنبال فروش ارز صادرات در بازار آزاد هستند

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه مطرح‌کردن صادرات ریالی در راستای پنهان‌کردن فعالیت‌های ارزی است گفت: عده‌ای صادرکننده با پنهان‌کردن ارز خود، به دنبال فروش دلار در بازار آزاد هستند.

به گزارش بازار، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در واکنش به امکان مجدد احیای صادرات ریالی گفت: اساساً چیزی به نام صادرات ریالی وجود ندارد و صرفاً افرادی که به دنبال پنهان‌کردن ارز خود از چرخه رسمی و قانونی هستند، به دنبال طرح چنین بهانه‌هایی هستند.

وی افزود: در اینگونه معاملات ادعا می‌شود که تاجر عراقی یا افغانستانی از طریق پرداخت ریال، نسبت به خرید کالا اقدام می‌کند؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که قطعاً این تجار پیش از این معامله، برای به‌دست آوردن ریال لازم، ارز خود را به صورت آزاد به فروش رسانده و اصطلاحاً تبدیل به ریال کرده است‌ زیرا در شبکه بانکی این کشورها، این امکان فراهم نیست که تاجر درخواست اسکناس ریال کند.

بزرگ‌ترین تاجر دنیا چین است؛ اما آیا تا به ‌حال شنیده شده است که چین اعلام کند صادرات یوانی صورت می‌دهد؟ در واقع همان‌طور که گفته شده مطرح‌کردن چنین مسائلی به جهت فعالیت‌های پنهانی برخی از افراد است.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha