۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
درآمد ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی کشت دوم برنج در گیلان
مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد؛

درآمد ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی کشت دوم برنج در گیلان

رشت- مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان از درآمد سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان گیلانی از کشت دوم برنج خبر داد.

به گزارش بازار به نقل جهاد کشاورزی گیلان، ابراهیم اکبرزاده ضمن اشاره به عزم کشاورزان گیلانی برای رونق تولید و درآمدزایی بیشتر اظهار داشت: کشاورزان گیلانی تاکنون با برداشت انواع محصولات کشت دوم درآمد خوبی کسب کرده‌اند.

اکبرزاده تصریح کرد: در سال جاری پس از برداشت محصول استراتژیک استان گیلان یعنی برنج، در سطح ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان پرورش راتون به همراه کشت سایر محصولات در دستور کار کشاورزان گیلانی قرار گرفت.

کبرزاده اضافه کرد: از این مقدار حدود ۵۸ هزار هکتار به پرورش راتون و ۲۲ هزار هکتار به کشت سایر محصولات شامل انواع نباتات علوفه‌ای، سبزیجات برگی و غده‌ای، انواع حبوبات و گندم و جو اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود از این سطح ، بالغ بر ۲۴۰ هزار تن محصول برداشت شود که ارزش اقتصادی آن سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ادامه داد: تاکنون ۷۵ درصد از محصول راتون و سایر محصولات کشت دوم استان گیلان برداشت شده‌اند و مابقی هم به تدریج برداشت خواهند شد.

اکبرزاده یادآور شد: در حال حاضر کشت باقلا هنوز در استان گیلان ادامه دارد و حدود چهار هزار هکتار از اراضی استان به این امر اختصاص پیدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است و بخشی از این اراضی برای پرورش راتون و سایر محصولات مناسب است، بنابراین کشاورزان می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کرده و مشاوره‌های لازم را برای کشت دوم دریافت کنند.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 0
      بعد قیمتش همجنان داره گران می شود .آن هم غذای اصلی نوجوانان وجوانان می باشد که‌متاسفانه خیلی قدرت خرید را ندارند