۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
ضرورت آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان
رئیس سازمان شیلات ایران تاکید کرد

ضرورت آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان برای تشخیص بیماری‌های نوظهور در موسسه رازی را امری ضروری و کمک بزرگی به شیلات کشور عنوان کرد.

به گزارش بازار، حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: راه‌اندازی یک آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان برای تشخیص بیماری‌های نوظهور در موسسه رازی، کمک بزرگی به شیلات کشور است تا سازمان در مقابل بیماری‌های آبزیان به سرعت واکنش نشان دهد.

حسینی اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و تولید غذاهای سالم، باید بهره‌وری را از تشخیص و مدیریت تا کنترل و درمان بیماری افزایش داد.

وی افزود: در این راستا مجموعه رازی افتخارآمیز برای کشور بوده و دارای پتانسیلی ویژه است و می‌تواند از این ویژگی متفاوت و همچنین دانش و تجربه بالای موجود در این موسسه، در زمینه آبزیان نیز ورود کند.

معاون وزیر در سازمان شیلات خاطرنشان کرد: موسسه رازی علاوه بر این که در حوزه دام و طیور تجربه زیادی دارد، امکانات آن با نیازهای سازمان شیلات در حوزه پایداری تولید منطبق است، بنابراین یک آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان به تشخیص بیماری‌های نوظهور در این موسسه، کمک بزرگی به شیلات کشور است تا در سازمان با بیماری‌های آبزیان به سرعت واکنش نشان دهد.

وی هدف از ایجاد این آزمایشگاه را برداشتن گامی برای کمک به تولید آبزی‌پروران عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان، در کنار نظارت‌های سازمان دامپزشکی، در حوزه مدیریت بهداشتی مانند شیوه‌های دارویی به آبزیان، نوع درمان و استفاده از واکسن و مکمل‌های بهداشتی و ... به فعالان این صنعت کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران تولید پایدار را مستلزم کنار هم قرار گرفتن مدیریت بهداشتی و فنی خواند و تاکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و تولید غذاهای سالم، باید بهره‌وری را از تشخیص و مدیریت بیماری تا کنترل و درمان بیماری افزایش دهید.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha