۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
کارگران زنجانی با مشکل جدی معیشت مواجه هستند| تورم افسار گسیخته
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان:

کارگران زنجانی با مشکل جدی معیشت مواجه هستند| تورم افسار گسیخته

زنجان- نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان گفت: کارگران استان علی‌رغم افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در سال گذشته، به دلیل تورم افسارگسیخته هنوز هم با مشکل جدی معیشت مواجه هستند.

اصغر نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از کارگر به عنوان ستون فقرات اقتصاد و تولید یاد کرد و گفت: وقتی از جامعه کارگری به عنوان ستون فقرات اقتصاد و تولید یاد می‌کنیم، این بدان معنی است که باید نسبت به رفع مشکلات این جامعه که ستون اقتصاد کشور به شمار می‌رود، اهتمام ویژه‌ای به خرج دهیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه کارگری در همه سطوح با مشکلات و دغدغه‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده و این مشکلات علی‌رغم وعده‌های داده شده و برخی اقدامات صورت گرفته در مقاطعی، هنوز پا بر جا مانده است، تصریح کرد: اگر قرار باشد ستون فقرات اقتصاد یک کشور با مشکلات زیادی دست به گریبان باشد، بدون شک نمی‌توان از آن جامعه انتظار داشت که در سطوح مختلف خود، شاهد رونق اقتصادی باشد.

این فعال حوزه کارگری در ادامه به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری یعنی نبود امنیت شغلی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه جامعه کارگری به هیچ وجه با موضوع مهمی چون امنیت شغلی مواجه نیستند و این خود می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی کارگران باشد که در کنار آن باید نبود توازن دستمزد با هزینه‌ها را نیز به این دغدغه‌ها افزود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم حقوقی که کارگران در شرایط کنونی جامعه دریافت می‌کنند را با تورم قیاس کنیم، به جرأت می‌توان گفت که اکثر کارگران بعد از دریافت حقوق ماهیانه فقط قادرند در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۱۰ روز معیشت خود را تامین کنند، خاطرنشان کرد: این ناهمخوانی هزینه‌ها و درآمدها یکی از موضوعاتی است که توسط نمایندگان جامعه کارگری بارها در محافل مختلف به عنوان خواسته کارگران بیان شده است.

نجاری با اشاره به اینکه کارگران علی‌رغم افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در سال گذشته، به دلیل تورم افسارگسیخته هنوز هم با مشکل جدی معیشت مواجه هستند، افزود: اگر به دنبال جامعه‌ای پویا که محصول اقتصاد پیشرفته و مستقل است، هستیم، باید به دغدغه‌های جامعه کارگری پایان دهیم و فراموش نکنیم که تحقق رونق تولید داخلی به واسطه همین موضوع امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۳٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      حقوق کارگران ، حتی کفاف اجاره بهای مسکن آنان را هم نمی دهد چه برسد به تامین معاش.