۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
تمامی مدارس اصفهان برای سه‌شنبه تعطیل شد/تشدید پایش صنایع آلاینده
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد؛

تمامی مدارس اصفهان برای سه‌شنبه تعطیل شد/تشدید پایش صنایع آلاینده

اصفهان - شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد برای اصفهان گفت: با توجه به آلودگی شدید هوا تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در اصفهان و ۹ شهر تعطیل است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای اصفهان اظهار کرد: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان فردا سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر، تعطیل است.

وی با اشاره به برخوردهای قانونی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی ادامه داد: در جلسه کارگروه، مقرر شده است از انجام هرگونه فعالیت عمومی اعم از ورزش‌های همگانی وغیره در فضای باز پیشگیری و الزامات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا توسط مرکز بهداشت استان اطلاع رسانی و اداره کل محیط زیست استان نسبت به تشدید پایش واحدهای آلاینده شناسایی شده و برخورد با تخلفات در این حوزه اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: برهمین اساس طرح محدودیت تردد خودروها به صورت زوج و فرد در محدوده ترافیکی مصوب شهر اصفهان از ساعت هشت صبح الی ۱۳ و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ تا پایان روز پنج شنبه ۲۴ آذرماه مصوب شد.

گفتنی است بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان، از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه، سکون جوی، سردی هوا و وارونگی دما در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان به افزایش غلظت آلاینده‌ها، غبارآلودی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات اولیه روز می‌انجامد.

هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند؛ هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۲ روز هوای آلوده داشته است.

کد خبر: ۱۹۳٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha