۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
مشکل اروپا در سال ۲۰۲۳؛ کمبود ۶۰ میلیارد متر مکعبی گاز
مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی عنوان کرد

مشکل اروپا در سال ۲۰۲۳؛ کمبود ۶۰ میلیارد متر مکعبی گاز

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد اروپا سال ۲۰۲۳ با ۶۰ میلیادر متر مکعب کمبود گاز روبرو خواهد بود.

به گزارش بازار، فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد ما تاکنون بدین شکل شاهد بحران انرژی نبوده ایم و اوکراین نخستین قربانی این بحران است.

«فاتح بیرول» در کنفرانسی خبری در بروکسل پایتخت بلژیک تصریح کرد: با وجود آنکه اروپا در پی بحران انرژی به شکل بسیار زیادی متضرر شده است، اما به سرعت برای مقابله با بحران انرژی تلاش کردیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد ما از بحران انرژی برای این فصل زمستان خارج شویم در حالیکه ذخایر گاز ما بسیار بالاست، اما بحران ادامه دارد.

«فاتح بیرول» خاطر نشان کرد بحران گاز یک تهدید بزرگ برای ما در سال آینده نیز خواهد بود. این بحران یک چالش بزرگ برای سال آینده به شمار می‌آید. این در حالی است که چین بخش زیادی از گاز مایع را در بازارها وارد کشور خود می‌کند.

وی تاکید کرد ما در صدد ساخت تاسیسات واردات گاز هستیم. اروپا باید اقدامات عملی برای جلوگیری از بحران گاز در سال آینده اتخاذ کند. ما امسال شاهد ثبت رکورد در انرژی‌های تجدید پذیر بوده ایم و در این زمینه بهبود چشمگیری داشته ایم.

این مقام آژانس بین المللی انرژی افزود: اروپا باید برای ایجاد گرمایش با بهره گیری از گاز به سمت و سوی گرمایش با برق حرکت کند و رفتار مصرف کنندگان نیز باید تغییر پیدا کند.

وی گفت: گاز بسیاری در کشورهای مصر و الجزایر هدر می‌رود و سوزانده می‌شود باید این کشورها را به استفاده از این گازها تشویق کرد.

«فاتح بیرول» تاکید کرد اگر اروپا تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ نکند کمبود گاز طی سال ۲۰۲۳، ۶۰ میلیارد متر مکعب خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۳٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha