۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
لزوم احداث کارخانه تولید لعاب در لالجین | قیمت مواد اولیه رو به افزایش است
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق همدان تاکید کرد:

لزوم احداث کارخانه تولید لعاب در لالجین | قیمت مواد اولیه رو به افزایش است

همدان-رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان خواستار اتخاذ تمهیدات لازم در راستای احداث کارخانه تولید لعاب در لالجین شد و گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه این اقدام ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هادی خورشیدی ظهر دوشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواستار اتخاذ تمهیدات لازم در راستای احداث کارخانه تولید لعاب در شهر لالجین شد.

وی گفت: احداث کارخانه تولید لعاب با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه مصرفی لعاب از مسائلی است که باید موردبررسی قرار گیرد.

احداث کارخانه تولید لعاب صنعتی در راستای رفع نیاز کارگاه‌های تولید سفال و سرامیک جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان قرار گیرد

خورشیدی پیشنهاد داد: باید طرح احداث کارخانه تولید لعاب صنعتی در راستای رفع نیاز کارگاه‌های تولید سفال و سرامیک جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان قرار گیرد و اداره کل سرمایه‌گذاری استانداری و اداره کل امور اقتصادی و دارایی در مورد معرفی طرح به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اقدام کنند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری همدان نیز در رابطه با موضوع احداث کارخانه تولید لعاب عنوان کرد: با استناد به انجام طرح مطالعاتی با محوریت میراث فرهنگی و پیگیری ابعاد موضوع امکان مساعدت فراهم خواهد بود.

سید مجتبی حسینی ضمن تقدیر از حمایت‌های شهرداری در کمک به توسعه بخش‌های اقتصادی و کسب‌وکار در استان همدان افزود: در مورد تخصیص مکان برای عرضه محصولات صنایع‌دستی از سوی شهرداری زمینی به وسعت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع مشخص‌شده ضمن اینکه امکان بهره‌برداری از ظرفیت پیاده‌روها نیز با هماهنگی شهرداری و سازوکاری مشخص متناسب با شأن استان بلامانع خواهد بود.

نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان نیز اظهار داشت: با توجه به ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار شهرداری‌ها باید به‌منظور بالا بردن امکان دسترسی تولیدکنندگان خرد و متوسط به بازار مصرف، از زمین‌های متعلق به خود و یا وزارت راه و شهرسازی مکان‌های مناسبی برای عرضه کالای تولید داخل آماده کنند.

لزوم اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری به‌صورت خارج از نوبت و تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری

محمد فیضی خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایجادی میراث فرهنگی و گردشگری شد و افزود: اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری به‌صورت خارج از نوبت و تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری به دلیل زمان‌بر بودن فرایند پاسخ استعلامات و تأیید کمیسیون های مربوطه و طولانی بودن صدور پروانه یا تمدید پروانه ساختمانی و ایجاد دل‌زدگی در سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته و مشکل حل شود.

وی عنوان کرد: ساماندهی و ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برای عرضه مستقیم تولیدات از مهم‌ترین مسائل حوزه گردشگری است.

در ادامه موضوع تخصیص بخشی از درآمد شهرداری‌ها و هزینه کرد آن در حوزه گردشگری شهری طرح و پیشنهاد شد با توجه به اینکه عوارض به‌صورت تفکیکی جمع‌آوری نمی‌شود اما هزینه کرد آن‌ها به‌صورت سرجمع است شهرداری‌ها به دلیل کسب انتفاع از فعالیت‌های گردشگری درصدی از عوارض جمع‌آوری‌شده را به امور مربوط به مصارف مختلف در این زمینه ازجمله تبلیغات و سایر امور مربوط در گردشگری اختصاص دهند و فوریت در این امر به‌گونه‌ای باشد که در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری‌ها این موارد لحاظ شود.

موضوع معافیت عوارض بافت‌های واجد ارزش تاریخی و تملک آن‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی نیز موردبررسی قرار گرفت و در این رابطه پیشنهاد شد بر اساس ماده ۱۲ قانون بازسازی و حمایت از بافت‌های فرهنگی و ماده ۲ آئین‌نامه قانون مذکور حمایت از مالکین و بهره‌برداران خصوصی آثار غیرمنقول و بافت‌های فرهنگی که معافیت‌هایی را جهت مرمت و احیاء و محاسبه هزینه انشعابات بر مبنای مصرف فرهنگی دارند لحاظ شود که در حال حاضر این موضوع از طرف شهرداری‌ها رعایت نمی‌شود.

همچنین در سال‌های گذشته که املاک قیمت نازل‌تری داشتند میراث فرهنگی از بودجه‌های در اختیار جهت تملک بافت‌های تاریخی اقدام می‌کرد اما به دلیل افزایش قیمت‌ها در ملک و عدم تخصیص اعتبار در این زمینه اداره میراث فرهنگی از تملک املاک واجد شرایط ناتوان مانده است که پیشنهاد شد استانداری همدان از طریق وزارت میراث فرهنگی به‌منظور تأمین اعتبار موردنیاز تملک بافت‌های فرهنگی و تاریخی پیگیری لازم را انجام دهد.

در پایان نیز به موضوع توسعه اقامتگاه‌های گردشگری در مناطق کم برخوردار اشاره و از سوی فعالان حوزه گردشگری پیشنهاد شد به‌منظور توسعه اقامتگاه‌های گردشگری به‌ویژه هتل‌های چهار ستاره به پایین و مهمان‌پذیرها و مهمانسراها در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهرهای استان به‌ویژه مناطق ۳ و ۴ واقع در شهرداری همدان معافیت عوارض شهرداری برقرار و این معافیت‌ها در طول دوره سرمایه‌گذاری و پایان دوره بهره‌برداری همچنان حفظ شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha