۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بلیط هواپیما گرفته نشده/افزایش نرخ بلیط هواپیما به کیش کذب است
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با بازار

هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بلیط هواپیما گرفته نشده/افزایش نرخ بلیط هواپیما به کیش کذب است

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه نرخ بلیط هواپیما به جزیره کیش از سوی ایرلاین ها هیچ افزایشی نداشته گفت: تمام شرکتهای هواپیمایی بهای بلیط پروازهای خود به جزیره کیش را بر اساس نرخ نامه های مصوب به فروش می رسانند و خارج از این نرخ نامه تخلف است.

خبرگزاری بازار، سرویس حمل و نقل: با گسترش و شیوع ویروس کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا از اوخر سال گذشته محدودیت هایی برای پروازها اعمال کرد و مقرر کرد که به عنوان مثال پرواز و سفر به جزیره کیش تنها توسط کیش ایر و در نهایت توسط کیش وندان صورت بگیرد. اما با گذشت زمان و کاهش محدودیت ها ستاد ملی مبارزه با کرونا به سازمان هواپیمایی اعلام کرد که سایر شرکتها و ایرلاین ها در کنار کیش ایر می توانند به فروش بلیط و آغاز سفرها از ۲۵ اردیبهشت ماه(فردا) اقدام کنند. بر همین اساس اکثر شرکتها و ایرلاین ها از ۲۰ اردیبهشت ماه اقدام به فروش بلیط به جزیره کیش کردند.

با توجه به کاهش محدودیت ها مجوز پرواز به جزیره کیش توسط ایرلاین های دیگر نیز صادر شده و مقرر شده تا این پروازها از ۲۵ اردیبهشت آغاز و از سر گرفته شود

هفته گذشته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار از آغاز پروازهای سایر ایرلاین ها به جزیره کیش از ۲۵ اردیبهشت ماه خبر داده و گفته بود که شیوع ویروس کرونا در کشور و اوج آن باعث شد تا پروازها به جزیره کیش محدود شد و تنها کیش‌وندان و همچنین افرادی که مجوز ماموریت به جزیره کیش داشتند سفر هوایی به جزیره را داشته باشند.  بعد از اجرای محدودیت های پرواز شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به جزیره کیش متوقف و قرار بر این شد تا تنها شرکت هواپیمایی کیش ایر آنهم با محدودیت هایی اقدام به جابه جایی مسافر کنند. حال با توجه به کاهش محدودیت ها مجوز پرواز به جزیره کیش توسط ایرلاین های دیگر نیز صادر شده و مقرر شده تا این پروازها از ۲۵ اردیبهشت آغاز و از سر گرفته شود.  

اما صدور مجوز فروش و آغاز پروازها به جزیره کیش باعث شده تا این مساله در اذهان ایجاد شود که افزایش تقاضا برای سفر به کیش باعث رشد قیمت بلیط برای سفر به کیش خواهد شد.

سخنگوی سارمان هواپیمایی: هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش نرخ بلیط هواپیما گرفته نشده است

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپبمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سئوال که گفته می شود با آغاز فروش بلیط و پروازها به جزیره کبش نرخ بلیط شرکتهای هواپبمایی افزایش داشته است گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش نرخ بلیط هواپیما گرفته نشده است. به طور مشخص در خصوص نرخ بلیط هواپیما برای سفر به جزیره کیش که از فردا با رعایت کامل تمام پروتکل های بهداشتی هم در فرودگاه و هم در پروازها انجام خواهد شد افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه تمام ایرلاین ها و شرکتهای هواپیمایی نرخ بلیط های اعمال شده را بر اساس توافقنامه ها و نرخ هایی که بر روی سایت سازمان هواپیمایی هم درج شده به فروش می رسانند و ملزم به رعایت آن توافقنامه هستند اظهار داشت: به هیچ وجه نرخ بلیط های فروخته شده خارج از توافقنامه نبوده است، هر چند باید موضوعی را متذکر شوم و آن این است که برخی تصور می کنند در دوره ای که محدودیت های زیادی برای پروازها اعمال شده و تقاضا برای سفر به شدت کاهش یافته بود نرخ بلیط هم به دلیل کاهش تقاضا به کف قیمت و حتی پایین تر از آن رسیداما حالا که تقاضا برای سفر افزایش خواهد یافت پس قیمت ها افزایش داشته است. در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست.

جعفرزاده  تاکید کرد: تمام شرکتهای هواپیمایی بر اساس نرخ نامه توافق شده بلیط هواپیما را به فروش می رسانند. پس بنابراین تصور اینکه قیمت بلیط هواپیما رشد کرده است اصلا درست و صحیح نیست و کذب محض است.

آغاز پروازهای خارجی بستگی به نوع کاهش محدودیت های کشورهای مقصد دارد بنابراین فعلا که از کشور ترکیه خبری مبنی بر کاهش محدویت های پرواز نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا پروازها به کشور ترکیه چه زمانی از سر گرفته خواهد شد، گفت: آغاز پروازهای خارجی بستگی به نوع کاهش محدودیت های کشورهای مقصد دارد؛ بنابراین فعلا که از کشور ترکیه خبری مبنی بر کاهش محدویت های پرواز نیست. پس بنابراین اگر کشورهای مقصد محدودیت های خود را بردارند شرکتهای هواپبمایی وایرلاین های داخلی با رعایت تمام پروتکل های داخلی و بین المللی پروازهای خود را به کشورهای مقصد انجام می دهند.  

شیوع ویروس کرونا در دنیا و در ایران و سپس مرگ هزاران نفر باعث شد تا بعضی کشورها پروازهای خود به ایران را ممنوع کنند و در نهایت با آغاز محدودیت های سفر از سوی دولت از سال گذشته ایرلاین های داخلی را با خسارتهای فراوانی مواجه کرد که به گفته برخی مقامات ارشد هواپیمایی این خسارت ها تا سه هزار میلیارد تومان هم رسید و البته هر روز ابعاد این زیان گسترده‌تر می‌شود.

با این حال تصویب اعطای تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا تا سقف ۷۵ هزار میلیارد تومان در هیئت دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، سبب شد شرکت‌های هواپیمایی که به شدت از بابت لغو پروازها آسیب دیده بودند، نسبت به جبران بخشی از خسارات وارده به آنها امیدوار باشند. اما خبرها حاکی از این است که همچنان از این حمایت دولت خبری نشده و چشم شرکتهای هواپیمایی همچنان به دستان دولت دوخته شده است.

کد خبر: ۱۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha