۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در مسیر زیان دهی| آغاز کاهش تولید تا تعدیل نیروهای متخصص
عضو هیئت مدیره صنایع شوینده مطرح کرد؛

صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در مسیر زیان دهی| آغاز کاهش تولید تا تعدیل نیروهای متخصص

زندی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: در حالی نهاده های تولید روز به روز گران تر می شود که تولیدکنندگان ناچار به ارائه محصولاتشان با همان قیمت های دستوری قبلی هستند.

به گزارش بازار؛ بهرام زندی عضو هیئت ‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با اشاره به اینکه نگرانی ‌های اقتصادی در مورد صنایع شوینده کشور بسیار جدی است، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت تمام مواد اولیه و نهاده‌ های مورد نیاز تولید در صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی کشور بر اساس نوسانات و افزایش نرخ ارز تغییر می‌ کند و تولید کنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی باید این نهاده‌ ها را به قیمت روز خریداری کنند.

وی افزود: در حالی ‌که با توجه به این شرایط اقتصادی، هزینه‌ های تولید روز به‌ روز رو به افزایش است، اما تولید کننده مجبور است محصول نهایی خود را بر اساس قیمت‌ گذاری دستوری وارد بازار کند. این روند باعث شده تا حال صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران خوب نباشد و ادامه فعالیت شرکت‌ های تولید کننده در این حوزه با این شرایط مقدور نباشد.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران ادامه داد: در حال حاضر تولید بسیاری از محصولات بهداشتی به‌ خصوص در حوزه شوینده ‌ها مقرون ‌به‌ صرفه نیست و حتی در برخی مواد زیان‌ ده است و این موضوع به ‌ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط آسیب ‌زننده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از این شرکت‌ها امروز برای ادامه فعالیت مجبور به کاهش میزان تولید شده‌ و ناچار به تعدیل نیرو هستند. بنابراین اگر هرچه زودتر راهکار مناسبی برای رفع این مشکل اندیشیده نشود، دامنه این مشکلات در زمان کوتاهی به شرکت ‌های بزرگ ‌تر را هم می رسد.

گفتنی است در ماه‌ های گذشته افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه ‌های تولید، از یک سو و قیمت ‌گذاری دستوری و پایین ‌تر از میزان منطقی از سوی دیگر صنایع بهداشتی آرایشی کشور را با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه کرده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha