۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
تسهیلات تا ۱۵ میلیارد تومانی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای تجهیز خطوط تولید
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد

تسهیلات تا ۱۵ میلیارد تومانی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای تجهیز خطوط تولید

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: این صندوق تسهیلات تا ۱۵ میلیارد تومانی برای تجهیز و راه اندازی خط تولید، سرمایه در گردش، تجهیز آزمایشگاهی، اخذ استانداردها و ...به متقاضیان پرداخت می‌کند.

به گزارش بازار، محسن نادری‌منش افزود: سقف این تسهیلات هم اکنون ۱۵ میلیارد تومان و با نرخ ترجیحی ۵ تا ۱۵ درصد و تابعی از سرمایه صندوق است که با توجه به افزایش سرمایه، سقف ارائه تسهیلات هم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حوزه دیگر خدمات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، ارائه ضمانتنامه‌های حسن انجام کار، شرکت در مناقصه‌ها، پیش پرداخت و تعهد پرداخت است که به بنگاه‌ها اعطا می‌شود، گفت: بر اساس اساسنامه صندوق، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم خطرپذیر و جسورانه در صندوق وجود دارد که از این طریق صندوق‌های خطرپذیر بورسی و خصوصی ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: در حوزه هوشمندسازی بخش‌های دیگر صنعت، صندوق‌هایی را ایجاد می‌کنیم ضمن اینکه با ورود صندوق به حوزه بیمه صنایع ترتیبی اتخاذ خواهیم کرد تا صنایع و فناوری‌هایی که نیازمند بیمه‌های خاص دارند، از این خدمات استفاده کنند و امیدواریم این خدمات را هم در اختیار بنگاه‌ها قرار دهیم.

وی افزود: این امکان در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وجود دارد که در خدمت بنگاه‌های صنایع پیشرفته باشیم و به تولید بهینه‌تر کمک کنیم. از سال گذشته منابع خوبی با کمک دولت و مجلس به این صندوق تزریق شد و درخصوص تامین منابع حمایتی نگرانی زیادی وجود ندارد و اکنون به دنبال جذب متقاضیان هستیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه در گذشته بیش از ۸۰ درصد منابع حمایتی معطوف به استان تهران بود، تصریح کرد: از سال گذشته تصمیم بر این شد که در استان‌هایی که ظرفیت جذب منابع و رشد بنگاه‌های صنایع پیشرفته را دارند، نمایندگی تاسیس کنیم.

صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وابسته به وزارت صمت و بازوی تامین مالی صنایع پیشرفته کشور در بخش خصوصی و تعاونی هست.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha