۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
استقبال ایران از توسعه فعالیت‌های اقتصادی با افغانستان| لزوم فعال شدن بازارچه‌های مرزی
نماینده مردم دامغان در مجلس مطرح کرد

استقبال ایران از توسعه فعالیت‌های اقتصادی با افغانستان| لزوم فعال شدن بازارچه‌های مرزی

علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس، گفت: ایران می تواند انرژی مورد نیاز افغانستان در حوزه های برق، گاز و همچنین محصولات پتروشیمی را تامین کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر علیزاده برمی، در خصوص گسترش مناسبات تجاری ایران و افغانستان، گفت: دو کشور علاوه بر روابط فرهنگی، تاریخ مشترکی دارند که زمینه ساز ارتقاء همکاری های مشترک در ابعاد مختلف خصوصا اقتصادی و تجاری است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از توسعه فعالیت های اقتصادی با افغانستان استقبال می کند، اظهار کرد: ایران بستر خوبی برای نقل و انتقال کالاهای تولیدی از سوی افغانستان است و بندرهای کشورمان می تواند مبداء خوبی برای صادرات آنها باشد.

وی ادامه داد: همچنین ایران می تواند انرژی مورد نیاز افغانستان در حوزه های برق، گاز و همچنین محصولات پتروشیمی را تامین کند که با توجه به مرز مشترک هزینه خرید آن برای این کشور مقرون به صرفه خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی وجود دارد که می توان با فعال سازی آنها زمینه تسهیل تجارت را فراهم کرد، افزود: بدون شک تاکید بر حسن هم‌جواری و ارتقاء روابط اقتصادی می تواند بر دیگر حوزه ها مانند سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نیز تاثیرگذار باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین یادآور می شود ایران در حوزه کشاورزی و تامین کالاهای اساسی نیز ظرفیت های خوبی دارد که افغانستان می تواند مقصد صادرات آنها باشد.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha