۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
آزمایش‌های نئوپرن تایید شده در صنعت پل سازی، کارفرمایان و پیمانکاران آگاهانه تصمیم بگیرید

آزمایش‌های نئوپرن تایید شده در صنعت پل سازی، کارفرمایان و پیمانکاران آگاهانه تصمیم بگیرید

می‌توان گفت بیشتر شرکت‌ها و افرادی که در زمینه ساخت و ساز پل، مترو و... فعالیت دارند با نام نئوپرن آشنایی دارند.

به گزارش بازار، می‌توان گفت بیشتر شرکت‌ها و افرادی که در زمینه ساخت و ساز پل، مترو و... فعالیت دارند با نام نئوپرن آشنایی دارند و از اطلاعات فنی این قطعه مهم آگاه هستند. اما مهمترین بخش اطلاعات فنی  که هر مجری و مهندسی باید از آن آگاه باشد، آزمایش‌های انجام شده نئوپرن است؛ پس بی‌گدار به آب نزنید و (خصوصا در صنعت پل سازی) آگاهانه تصمیم بگیرد و در ادامه مطلب با آزمون‌های ضروری که باید روی نئوپرن انجام شود، آشنا شوید.

قبل از خواندن مطلب آگاه باشید که اعداد و تصاویر ثبت شده این مطلب، برای یکی از پروژه‌های اجرای نئوپرن توسط شرکت پلیمر گستر داتیس است. و هر پروژه قبل از اجرا باید این آزمایش‌ها را متناسب با ابعاد و اندازه مورد نظر توسط یکی از آزمایشگاه‌های معتبر انجام داد.

آزمایش‌های ضروری جهت صحت کارکرد نئوپرن

صحت کارکرد نئوپرن در صنعت چه در ساخت و ساز و چه در پل‌سازی توسط آزمایش‌ و آزمون‌های منحصر به فرد مشخص می‌شود که شامل:

  • تعیین دمای تردی
  • استحکام فشاری نئوپرن
  • اندازه‌گیری کرنش فشاری
  • اندازه‌گیری استحکام پارگی
  • سختی سنجی
  • کشش
  • مقاومت در برابر ازون
  • آزمون اندازه‌گیری مدول برشی

آزمون تعیین دمای تری دی

اولین آزمونی که قبل از اجرای نئوپرن نیاز است از آن آگاه باشید؛ آزمون تعیین دمای تری دی است که میزان ترک و گسیختگی نئوپرن را مشخص می‌کند. در واقع بیشترین دمای که توانسته است تحمل کند را به مجری می‌گوید و مجری باید متناسب با شرایط آب و هوایی به انتخاب این قطعه تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.

آزمون استحکام فشاری نئوپرن

و مهمترین بخش  آزمون، استحکام فشاری نئوپرن است که نباید ترک، جابجایی صفحات و یا عدم چسبندگی لایه‌های نئوپرن در این آزمون مشاهده شود. در واقع این بخش به مهندسین می‌گوید حداکثر باری که می‌تواند تحمل کند چقدر است  که در نمونه آزمون انتهای مطلب ارائه شده است.

آزمون اندازه‌گیری کرنش فشاری:

این آزمون درواقع تغییر شکل نئوپرن را مطرح می‌کند و به مهندسین ماکزیمم نیروی تحمل شده توسط قطعه را می‌سنجند تا چه مقدار بوده است که تغییر شکل رخ نداده است.

آزمون استحکام پارگی

همانطور که نام این آزمون گویای عملکردش است در واقع بیشترین مقدار نیرویی که نئوپرن قرار است تحمل کند را به صورت ضریب ارائه می‌دهد.

آزمون سختی سنجی

و حساس‌ترین بخش آزمون‌ها، سختی سنجی است که بر پایه اندازه‌گیری مقاومت جسم در برابر فرورفتگی سنجیده خواهد شد. برای صحت یک نئوپرن سالم برای این نمونه در دو شرایط دمایی سنجیده شده است.

آزمون کشش

این آزمون، استحکام کشش و درصد ازدیاد طول را به مجری و مهندس خواهد گفت تا مهندسین حین اجرا مبادا استحکامی فراتر از ابعاد گفته شده را در نظر بگیرند.

آزمایش‌های نئوپرن تایید شده در صنعت پل سازی، کارفرمایان و پیمانکاران آگاهانه تصمیم بگیرید

آزمون مقاومت در برابر ازن

این آزمون نیز برای بررسی ترک تحت زمان، دما، غلظت و کشش انجام می‌شود. و پایان آزمون ماکزیمم اعداد را که هیچ ترکی مشاهده نشده است را به مهندسین اعلام می‌کنند.

آزمون اندازه‌گیری مدول برشی

در این آزمون نمونه‌ها را تحت نیروی فشاری قرار می‌دهند و در ادامه نیروی افقی (برشی) به ورق بین نئوپرن وارد می‌شود تا جابجایی افقی آن را اندازه‌ بگیرند و در نهایت نمودار نیرو-جابجایی به مهندسین اجرایی اعلام می‌شود.

نمونه جواب آزمون‌های نئوپرن

آزمایش‌های نئوپرن تایید شده در صنعت پل سازی، کارفرمایان و پیمانکاران آگاهانه تصمیم بگیرید

آزمایش‌های نئوپرن تایید شده در صنعت پل سازی، کارفرمایان و پیمانکاران آگاهانه تصمیم بگیرید

برای خرید و استعلام قیمت نئوپرن بر روی لینک زیر کلیک کنید

استعلام قیمت نئوپرن

آزمون‌هایی که مشاهده کردید از نمونه پروژه اجرایی اولین تولید کننده نئوپرن در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ به نام شرکت پلیمرگستر داتیس شروع کرده است. ناگفته نماند این مجموعه تمامی تاییدیه‌های سازمان‌های مانند وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و ترابی استان را اخذ و پروژه‌های با دقت و حساسیت بالا مانند مترو تهران را به ثمر رسانده‌ است.

برای دیدن تاییدیه های شرکت‌های زی‌ربط و نمونه پروژه های انجام شده حتما به سایت پلیمرگستر داتیس مراجعه کنید.

 شما می‌توانید جهت ثبت سفارشات خود به وب‌سایت شرکت پلیمر گستر داتیس به نشانی polymergostardatis.com مراجعه کنید و یا از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید: ۰۲۱۴۴۲۸۱۲۶۰ و ۰۹۳۹۵۵۹۹۷۰۸

کد خبر: ۱۹۳٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha