۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی رونمایی شد
توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی؛

سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی رونمایی شد

سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی نهایی متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌طور رسمی رونمایی شد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سامانه جدید که به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی‌ و پالایش نهایی اطلاعات متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی راه‌اندازی شده است، پیش از ظهر امروز، (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور حمید قاسمی ده‌چشمه، قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و محمدحسین باقری، سرپرست طرح سی‌ان‌جی مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و اهالی رسانه رونمایی شد.

متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir که از روز سه‌شنبه (٢٣ اردیبهشت‌ماه) فعال شده است، ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.

بر پایه مصوبه اخیر شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌ان‌جی هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور است.

هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، مقدار توزیع سی‌ان‌جی از روزانه حدود ۲۱ میلیون مترمکب کنونی تا روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

شایان ذکر است سامانه irngv.ir همچنان برای ثبت‌نام گازسوز کردن خودروهای شخصی فعال است و مالکان این دسته از خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز مراجعه و از این طریق نسبت به ثبت‌نام برای تبدیل خودرو شخصی خود اقدام کنند.

کشورمان با دسترسی به منابع عظیم گازی و بهره‌مندی حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز، زیرساخت‌های بهتری برای توسعه‌ این صنعت دارد که عدم نگرانی بابت قطعی سوخت و در دسترس نبودن آن وجود نداشته و ایجاد ایستگاه‌های سی‌ان‌جی با سرعت زیاد به دلیل توسعه شبکه گازرسانی از آن جمله است.

کد خبر: ۱۹٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha