۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
ضروری ترین ابزارآلات دستی در خانه

ضروری ترین ابزارآلات دستی در خانه

معرفی و آشنایی با ضروری ترین ابزارآلات دستی خانگی، با کاربری بسیار آسان. بررسی ۱۰ مورد از مهم ترین ابزار های دستی در خانه.

به گزارش بازار، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین توسعه انواع تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی، هر روز به تعداد این لوازم با کاربرد های متفاوت اضافه می شود. همین امر باعث شده تا وجود ابزارآلات دستی در هر خانه ای ضروری باشد. ابزار های دستی در انواع گوناگونی به بازار عرضه می شوند که این ابزار ها، مرتبط با نقش افراد و نیاز آنها، به دو دسته ابزارآلات حرفه ای و تخصصی و ابزارآلات آماتور مورد تفکیک قرار می گیرند. با توجه به این دسته بندی، برای کار های خانگی و ساده، معمولا از ابزاردستی آماتور استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با ضروری ترین ابزارآلات دستی خانگی آشنا کنیم، تا بتوانید بهترین انتخاب را در حوزه خرید ابزاردستی داشته باشید.

ابزاردستی و اهمیت آن

ابزارآلات دستی، شامل مجموعه ای از مهم ترین ابزار های خانگی و صنعتی می باشند که به جهت تعمیرات و خدمات فنی مورد استفاده قرار می گیرند، و برای انجام ساده ترین کارها، نیازمند استفاده از ابزار دستی می باشیم. امروزه داشتن یک جعبه ابزار، برای هر خانه ای ضروری است، تا افراد بتوانند به وسیله مجموعه ای از ضروری ترین ابزارها، به تعمیرات خانگی خود بپردازند. از مهم ترین فاکتور های خرید ابزاردستی، کیفیت بالای ابزار ها، طراحی ارگونومیک و ایمن بودن ابزارها است. هر کدام از ابزار های دستی، کاربرد های متفاوتی دارند که با توجه به نیاز کاربر، باید از ابزار تخصصی آن استفاده کرد. کار با ابزارآلات دستی بر خلاف دیگر ابزارها، بسیار ساده می باشد و نیازی به آموزش اختصاصی ندارد، اما باید به جهت ایمنی و انجام درستِ کار، نکاتی را رعایت نمود، تا بهترین عملکرد را هنگام کار با این تجهیزات داشته باشیم.

معیار های خرید ابزاردستی

برای خرید انواع ابزاردستی، باید به نکاتی توجه نمود، که به کمک ابزار های استاندارد بتوانید کارهای فنی خود را پیش ببرید. اولین معیار خرید ابزارهای دستی، انتخاب آن بر اساس نیاز خود می باشد. همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، امروزه با پیشرفت تجهیزات و ابزارآلات، برای انجام هر کاری ابزار تخصصی آن حوزه طراحی شده است، که باید با توجه به فعالیت خود، ابزاردستی مورد نظر را تهیه، و استفاده نمود.

دومین نکته ی حائز اهمیت در خرید ابزاردستی، خرید شما بر اساس تخصص، حرفه و مهارت شماست. اگر کاربر آماتور هستید و فقط جهت رفع نیاز های ابتدایی خود، می خواهید از ابزاردستی استفاده کنید، باید به این نکته توجه کنید که از خرید ابزار های تخصصی که کاربردی ندارند، خودداری نمایید.

یکی دیگر از معیار هایی که باید در خرید ابزار به آن توجه داشت، انتخاب محصولی با کیفیت و مطرح در بازار است. انتخاب ابزاردستی با کیفیت، علاوه بر ایجاد ایمنی برای شما، کیفیت عملکرد شما را نیز بالا می برد.

معروف ترین برند های تولید ابزارآلات دستی

انتخاب ابزار دستی با کیفیت، از مهم ترین فاکتور های استفاده از آن می باشد. شرکت های بسیاری نیز وجود دارند، که علاوه بر تنوع در ساخت ابزارآلات، محصولاتی با کیفیت و استاندارد را، روانه بازار می نماید. شرکت هایی همچون؛ دینگی، نووا، رونیکس، کنیپس و دیوالت، از محبوب ترین برند هایی هستند که در حوزه ساخت انواع ابزاردستی فعالیت می کنند.

۱۰ مورد از ضروری ترین ابزارالات دستی خانگی

بسیاری از ابزار آلات دستی هستند که داشتن آنها در هر خانه ای از واجبات است، و هر فردی باید جهت انجام تعمیرات و کارهای فنی خانه ی خود، از این ابزار بهره مند باشد. این ابزارها کاربری بسیار ساده ای داشته و نیاز به تخصص و آموزش جهت کار با آنها ندارد. در ادامه، ۱۰ نوع از مهم ترین ابزار های پرکاربرد در هر خانه ای را معرفی خواهیم کرد؛

۱- کیف ابزار

کیف ابزار

اولین ابزاری که از نیاز های هر خانه ای است و به دسته بندی چیدمان انواع ابزارآلات کمک می کند، کیف ابزار می باشد. شما به وسیله کیف ابزار، می توانید تمامی ابزار های خود را تفکیک کنید و در صورت لزوم، براحتی بتوانید به ابزارآلات خانگی خود دسترسی داشته باشید. کیف ابزار که به آن جعبه ابزار نیز می گویند، علاوه بر دسته بندی به محافظت از ابزارهای شما کمک می کند. جعبه ابزارها، در سایزبندی و قالب های گوناگونی طراحی و تولید می شوند، که با توجه به میزان ابزارآلات و نوع استفاده شما، می توانید نسبت به خرید انواع آن اقدام کنید. کیف ابزار کمری، سامسونتی و برزنتی، چند مورد از انواع کیف ابزار ها، بشمار می آیند.

۲- آچار فرانسه

آچار فرانسه

یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین ابزارهای دستی، آچار فرانسه می باشد. این آچار، ابزاری تنظیم پذیر است که دهانه ی آن به وسیله اهرمی، متغییر می باشد. آچار فرانسه از دو فک تشکیل می شود که یکی از آنها ثابت و دیگری متحرک و قابل تغییر است. به وسیله آچار فرانسه، می توان انواع پیچ و مهره های شش گوش یا چهار گوش، با سایزبندی متفاوت را، باز و بسته نمود.

۳- انواع پیچ گوشتی

انواع پیچ گوشتی

پیچ گوشتی ها، که هر فردی با آن آشنا می باشد، از واجبات هر خانه ای است. این ابزاردستی پرکاربرد در انواع گوناگونی وجود دارد، که معروف ترین و کاربردی ترین آنها، پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو می باشد. از دیگر انواع پیچ گوشتی، می توان به شش سو، مربعی و ستاره ای اشاره کرد. داشتن انواع پیچ گوشتی در خانه، به شما در باز و بست کردن انواع پیچ ها کمک خواهد کرد.

۴- انبر دست

انبردست

از دیگر ابزار های کاربردی در خانه، انبردست است. انبردست ها برای نگه داشتن، چرخاندن،‌ خم کردن و بریدن انواع سیم و کابل و یا پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار به وسیله‌ دو اهرم با یک محور تشکیل شده‌ است و برای کار های الکترونیکی، سیم کشی و لوله کشی کاربرد دارد.

۵- چکش

چکش

از ساده ترین و در عین حال ضروری ترین ابزار های خانگی، چکش می باشد، چکش ها در سایزبندی متفاوت موجود است و کاربرد آن کوبیدن میخ و جدا کردن آن از دیوار، به کمک میخ کش است. ساختار چکش معمولا متشکل از یک دسته ی چوبی یا فلزی و ضربه زننده فولادی می باشد. از دیگر کاربرد های چکش، می توان به شکستن اشیا و جا انداختن قطعات اشاره کرد.

۶- متر دستی

متر دستی

متر دستی، ابزاری ساده در دسته اندازه گیری می باشد. این ابزار دستی برای اندازه گیری انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به نیاز خود، می توانید در متراژ گوناگون آنرا تهیه نمایید. متر های دستی، معمولا با بدنه ای از جنس پلاستیک مقاوم و نوار فلزی بر حسب سانتی متر و میلی متر می باشد.

۷- فازمتر

فازمتر

فازمتر، ابزاری پر کاربرد در دسته پیچ گوشتی ها می باشد. از این ابزار، به جهت آگاه شدن میزان جریان الکتریسیته استفاده می شود. فازمتر ها معمولا به صورت پیچ گوشتی های دوسو هستند و برای تشخیص سیم فاز از نول کاربرد دارند. اجزای تشکیل دهنده فازمتر شامل یک مقاومت، لامپ، فنر و پیچ می باشد.

۸- اره دستی

اره دستی

یکی دیگر از ابزارآلات دستی ساده و کاربردی، اره های دستی می باشند. این ابزار ساختار بسیار ساده ای دارد و به وسیله اتصال یک تیغه برنده روی دسته اره، می توان از آن استفاده نمود. از اره دستی، جهت برش انواع سطوح چوبی، پلاستیکی و فلزی استفاده می کنند. از دیگر کاربرد های این ابزار، هرس کردن درختان و گیاهان است. این وسیله در سایزبندی متفاوت تولید و عرضه می شود.

۹- تیغ کاتر

کاتر

کاتر وسیله‌ای برنده است که از آن جهت برش و قطع کردن اشیا مختلف مانند موکت، کاغذ و مقوا به کار می‌رود. کاترها در سایزبندی متفاوت تولید می‌شوند که بعضی از آنها کاربرد ابزاری و صنعتی ندارند و معمولا در دسته لوازم التحریر قرار می‌گیرند. تیغه کاترها به صورت چند قسمتی طراحی شده است تا در صورت کنده شدن یا شکستن از قسمت بعدی استفاده شود. از ویژگی های این ابزار، تعویض تیغه ی آن است.

۱۰- چراغ قوه

اخرین ابزار دستی ضروری که به آن اشاره داریم، چراغ قوه می باشد. چراغ قوه ها به دو صورت باتری خور و شارژی موجود می باشند. بیشترین کاربرد این وسیله به هنگام قطعی برق است. چراغ قوه ها، در سایزبندی متفاوت و با میزان نوردهی گوناگون تولید می شوند که با توجه به مکان مورد نیاز، میتوان چراغ قوه مورد نظر را انتخاب نمود.

در این مقاله، به اهمیت استفاده از ابزارآلات دستی پرداختیم و ۱۰ مورد از کاربردی ترین و ضروری ترین ابزارهای دستی را بررسی نمودیم، تا بتوانید جهت انجام امور خانگی خود از بهترین ابزارها استفاده کنید. شما می توانید انواع این ابزارآلات را از بهترین فروشگاه های ابزاردستی مشاهده نمایید و نسبت به خرید این ابزار کاربردی اقدام نمایید.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha