۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
مسکن مُسکن جامعه است| قیمت شهریور۱۴۰۰ در افسانه ها و رویاها دیده می‌شود
نماینده مردم کاشمر در مجلس:

مسکن مُسکن جامعه است| قیمت شهریور۱۴۰۰ در افسانه ها و رویاها دیده می‌شود

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: آقای رئیسی، آقای بذرپاش! از بخش های خصوصی و از بافت‌های فرسوده برای حل معضل مسکن کمک بگیرید.

به گزارش بازار، جواد نیک بین در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: فرقی میان طعنه و تعریف خلق نیست، چون رود بگذر از همه ی سنگریزه ها.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس مطرح کرد: چند تذکر به دوستان محترم در دولت می گویم؛ مسکن مُسکن جامعه است، شعار اصلی دولت مسکن بوده است؛ راه حل مشکل و معضل مسکن دو موضوع است؛ یک مالیات بر خانه های خالی است و دوم مالیات بر زمین خالی.

از زمین های خالی مالیات بگیرید
وی افزود:در شهرها و روستاها بسیار زمین خالی وجود دارد، از این زمین های خالی مالیات بگیرید تا عرضه در بازار مسکن و زمین زیاد شود و طبیعتا قیمت خانه ها شکسته شود؛ چون اصلی ترین مولفه قیمت در موضوع مسکن، زمین است. چهار میلیون مسکن محقق نخواهد شد راه دیگری در پیش بگیرید، اگر بخواهیم چهار میلیون مسکن بسازیم، ۶۳ هزار هکتار زمین لازم داریم درحالی که ۱۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد.

نیک بین تاکید کرد: آقای رئیسی، آقای بذرپاش! شما که مسئول مستقیم مسکن هستید راه حل این است که از بخش های خصوصی و از بافت‌های فرسوده کمک بگیرید، چون ایجاد مسکن در زمینی که خارج از محدوده شهری است؛ نیازمند زیرساخت‌های خاصی است که کشور چنین توانی را ندارد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس با اشاره به موضوع وام های روستایی خاطرنشان کرد:موضوع عدم پرداخت وام های روستایی بارها و بارها تکرار شده است؛ آقای رئیس جمهور شما دستور دادید و گفتید شنبه واریز می‌شود و مردم شنبه مراجعه کنند! این شنبه ها گذشت و ماه ها گذشت و دستور شما بارها و بارها بر زمین مانند. دولت همراهتان نیست یا سازمان برنامه؟ برخورد جدی کنید.

برنامه ششم تمدید شود
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه هفتم مطرح کرد: به نظر باید دولت یک سال برنامه ششم را تمدید کند؛ لایحه تمدید را به مجلس آورده و مجلس هم به او رای بدهد؛ چرا که برنامه‌ای که از سازمان برنامه و بودجه اینجا می آید، برنامه بسیار هول هولکی، سریع و تند است و چنین برنامه ای قابل تحقق نیست.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اشکالات و ضعف های برنامه ششم را ببینیم، بیان کرد: برخی متخصصین می گویند کمتر از ۲۰ تا ۲۵ درصد برنامه ششم محقق شده است و این برنامه کاملاً دست مدیران دولتی و مدیران اجرایی را می بندد؛ قانون را کم بنویسیم، برنامه را کم بنویسیم، اما در حوزه اجرا نظارت های دقیق و جدی داشته باشیم.

دولت در موضوع کالابرگ الکترونیکی به قانون عمل کند
نیک بین با اشاره به موضوع مهم کالابرگ الکترونیکی در ادامه افزود:دولت محترم به قانون عمل کنید؛ خود شما لایحه نوشتید و مجلس مصوب کرده است و موضوع کالابرگ الکترونیکی که از قوانین مصوب مجلس است، قرار بود شما به قانون عمل کنید؛ اما این روزها شما نه تنها به آن عمل نمی کنید، بلکه برخی از مدیران دولتی در بانک ها علیه قانون هم اقدام می کنند. قرار بود کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه شود، اما قیمت شهریور۱۴۰۰ در افسانه ها و رویاهای ما دیده می‌شود.

وی با اشاره به موضع بی‌سابقه چین در قبال مالکیت جزایر سه‌گانه در ادامه تاکید کرد:دولت برخورد جدی با دولت چین داشته باشد، ما در حوزه اقتصادی با کشور چین رابطه داریم؛ اما این برخورد دوگانه چینی ها در حوزه سیاسی و اقتصادی، نیازمند برخوردی جدی نه فقط در حوزه بیانیه بر روی کاغذ است.

سهم ایران از جام جهانی چیست؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سهم ایران از جام جهانی چیست؟ ادامه داد: وزیر امور خارجه، وزیر ورزش و جوانان، وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری؛ جام جهانی برگزار شد و ایران در نزدیکترین مکان به این اتفاق مهم قرر داشت، ایران چه سهمی داشت؟ هتل های ایران و شرکت‌های مسافربری چه کردند؟ موضوع مهمی مانند جام جهانی می‌توانست آورده مالی بسیاری برای ایران داشته باشد. وقتی از وزیر سوال کردند گفتند کارهای زیادی انجام داده ایم، اما قطعاً می دانیم که اتفاقات درستی نیفتاده است؛ لذا چقدر خوب بود که هتل های کیش و هتل های نزدیک به این کشور درآمدهای سرشار از این موضوع داشته باشند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد:این روزها کشور درگیر التهاباتی بوده است و کشورهای بین الملل درباره ایران حرف هایی زده اند؛ آمریکا و دشمنان ایران بدانند اگر از سرهای ما کوه ها بسازید و از خون های ما دریاها را رنگین کنید و از دست و پای ما قلم‌ها بسازید، هرگز در تاریخ نخواهید نوشت؛ مردم ایران "سید علی خامنه ای" را تنها گذاشتند.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha