۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
۳۰ میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان اردبیلی پرداخت شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۳۰ میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان اردبیلی پرداخت شد

اردبیل - شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: ۳۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان به صورت کامل پرداخت شد.

داود شایقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تامین اعتبار پرداخت پاداش بازنشستگان شامل ۲۴ دستگاه استانی از چند روز پیش شروع شده بود که امروز به صورت کامل پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰ در استان اردبیل پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگان آموزش و پرورش، دانشگاه ها و دستگاه هایی که به صورت ملی حقوق آنها پرداخت می شد نیز در حال واریز است و تا پایان هفته پاداش این تعداد از بازنشستگان نیز به حساب آنها واریز می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان در استان اردبیل شهریورماه سال گذشته پرداخت شده بود که رقمی معادل ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

شایقی افزود: ۲۳ میلیارد تومان باقی مانده نیز در روزهای اخیر تخصیص یافت تا شاهد پرداخت ۱۰۰ درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ باشیم.

۳۰ درصد پست های اداری در اردبیل خالی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: ۳۰ درصد پست ادارات استان اردبیل خالی است و تلاش می کنیم تا با استخدام و جذب نیروهای جدید این خلا را پر کنیم.

شایقی از سفر قریب الوقوع رئیس سازمان امور اداری و استخدامی به اردبیل خبر داد و بیان کرد: با جمع بندی نیاز استخدامی استان قرار است از طریق استاندار اردبیل درخواست جذب نیرو در استان به رئیس سازمان امور استخدامی ارائه شود تا مجوز لازم برای استخدام های جدید دریافت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آینده ۳۰ سالگی استان اردبیل را شاهد خواهیم بود و سیل عظیمی از نیروهای استخدامی بازنشسته خواهند شد ما به شدت نیازمند جذب نیروهای جدید هستیم تا خلا به وجود آمده در ادارات جبران شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: همه ساله در دو نوبت آزمون استخدامی به صورت کشوری برگزار می شود که در آخرین آزمون برگزار شده در سال جاری ۸ هزار نفر در این استان رقابت کردند که در نهایت شاهد جذب ۴۰۰ نیروی جدید در ادارات بودیم.

براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ در استان اردبیل ۶۵ هزار بیکار داریم

شایقی ادامه داد: در بحث اشتغال مطالعات دقیق در استان انجام شده به طوری که مطالعات توسعه و اشتغال روستاهای بالای ۴۰ خانوار به انجام رسیده تا در ۶۰۰ روستای استان سند جامع تهیه شود.

وی اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ در استان اردبیل ۶۵ هزار بیکار داریم که جذب همه این نیروها در بخش اداری امکانپذیر نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا فرصت های اشتغال برای افراد بیکار فراهم آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: البته نباید از ظرفیت های صنعتی استان اردبیل در بحث اشتغال غفلت کنیم که ضرورت دارد در این حوزه برنامه ریزی ها و هدفگذاری های درست انجام شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha