۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
بازرگانان خوزستان از فرصت تمهید سرفصل جدید تأمین ارز به‌ صورت اسکناس استفاده کنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بازرگانان خوزستان از فرصت تمهید سرفصل جدید تأمین ارز به‌ صورت اسکناس استفاده کنند

اهواز- شجاعی، مدیر شعب بانک سپه خوزستان گفت: فعالان اقتصادی که دارای کارت بازرگانی هستند می توانند از این فرصت به منظور تامین منابع مورد نیاز استفاده کنند.

مهرشاد شجاعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به‌ منظور پاسخگویی به نیازهای ارزی و تسهیل در تأمین ارز به ‌صورت اسکناس در سرفصل‌های مصارف ارزی، ترتیبات فروش ارز به صورت اسکناس به بازرگانان از ۱۰ آذر ماه جاری به پنج بانک سپه، ملی ایران، تجارت، ملت و صادرات ایران ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بازرگانان (اشخاص حقیقی) می‌توانند با ارائه «کارت بازرگانی دارای حداقل یک ماه اعتبار» و «گواهی سابقه فعالیت تجاری از وزارت صنعت، معدن و تجارت (حداقل به مدت یکسال) به متصدیان شعب منتخب بانک‌های یاد شده، نسبت به خرید ارز به‌صورت اسکناس تا سقف شش هزار (۶ هزار) یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سال با نرخ توافقی اقدام کنند.

مدیر شعب بانک سپه خوزستان یادآورشد: به محض مهیا شدن امکان استعلام کارت‌های بازرگانی، فروش اسکناس در سرفصل مزبور برای صرافی‌های مجاز نیز میسر خواهد شد.

شجاعی با تاکید بر اینکه فرصت تمهید سرفصل جدید تامین ارز به صورت اسکناس فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی در حوزه تجارت خارجی است افزود: در این زمینه سرپرستی شعب بانک سپه خوزستان آمادگی دارد تا همکاری های لازم به منظور تامین ارز مورد نیاز بازرگانان برابر با شیوه نامه تعریف شده آن، در سریعترین زمان ممکن فراهم شود.

همکاری بانک سپه و اتاق بازرگانی اهواز برای حمایت از بخش تولید
مدیر شعب بانک سپه با اشاره به اینکه همایش آشنایی با شیوه های نوین تامین مالی با هدف ارتقاء سطح آگاهی فعالان اقتصادی استان برگزار شده است، افزود: با همکاری اتاق بازرگانی اهواز، در تلاش هستیم تا زمینه حمایت از بخش تولید و همچنین ظرفیت‌های صادراتی استان را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از هر چیز ارتقاء آگاهی فعالان اقتصادی از ظرفیت های شبکه بانکی و بروز رسانی اطلاعات آنها ضروری است، گفت: از جمله خدمات بسیار مهم و مورد نیاز فعالان اقتصادی در حوزه ارزی شناخته شده که به همین منظور برای معرفی ظرفیت‌های موجود، از اساتید مجرب در این زمینه استفاده شده است.

شجاعی با بیان اینکه بانک سپه آمادگی دارد تا به منظور حمایت از بخش تولید نسبت به ارائه تسهیلات ارزی مطابق با شیوه نامه های مصوب به سرمایه گذاران اقدام کند افزود: این تسهیلات در قالب منابع اعتبار اسنادی «LC» به سرمایه‌گذاران متقاضی ارائه می‌شود.

اوراق گام تسهیلاتی برای کمک به تامین اعتبار بنگاه‌های تولیدی
مدیر شعب بانک سپه خوزستان به کارگیری از اوراق گام را در راستای حمایت غیر تورمی از تولید دانست و افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که روند تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی با اوراق گام در ماه‌های اخیر شتاب گرفته است.

وی بیان داشت: با همکاری اتاق بازرگانی اهواز به عنوان پارلمان بخش خصوصی در تلاش هستیم که از ظرفیت اوراق گام برای تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات مختلف در استان به ویژه در صنایع پایین دست نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی استفاده کنیم.

شجاعی با بیان اینکه صدور این اوراق با محوریت حمایت از کسب و کارها و توسعه اقتصادی با اولویت اشتغالزایی و کارآفرینی در بانک‌های مختلف از جمله سپه انجام می شود، عنوان کرد: از جمله نکات شاخص در این خصوص افزایش تنوع فعالیت‌های استفاده ‌کننده از اوراق گام است به طوری که در حال حاضر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تولیدی نظیر دارو، صنایع غذایی و کشاورزی، صنعت خودرو و قطعات، فلزات اساسی، مصنوعات فلزی، صنایع شیمیایی، صنایع الکتریکی و الکترونیکی، لوازم خانگی، بازرگانی، مصالح ساختمانی و تاسیسات و انرژی، از این ابزار برای تأمین مالی استفاده می‌کنند.

مدیر شعب بانک سپه خوزستان یادآورشد: با توجه به کارکرد مؤثر این ابزار در تأمین مالی تولید و رفع تنگنای اعتباری بنگاه‌ها بصورت شیوه‌های غیرتورمی، گسترش ابزار در زنجیره‌های مختلف تولیدی را شاهد خواهیم بود.

رشد پرداخت تسهیلات بانک سپه برای حمایت از تولید در خوزستان
شجاعی همچنین به رشد پرداخت تسهیلات فروش اقساطی و مشارکت از آذرماه سال گذشته تاکنون به میزان ۴۰ درصد خبر داد و گفت: علاوه بر این، صدور ضمانت نامه توسط بانک سپه در ۹ ماهه ابتدای امسال، رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز، گشایش اعتبار اسنادی (LC) در استان خوزستان بصور بی سابقه ای به رشد ۱۴۰ درصدی رسیده است.

مدیر شعب بانک سپه خوزستان تاکید کرد: برابر با ساز و کار تعریف شده در استان، منابع مالی موجود این بانک در استان به صورت ۱۰۰ درصد در استان هزینه خواهد شد (پرداخت تسهیلات) تا از این طریق بخش تولید از حمایت‌های مختلف برای تامین منابع مورد نیاز برخوردار شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha