۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
GreenLake چیست؟ و چه مزایایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؟

GreenLake چیست؟ و چه مزایایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؟

شرکت هیولت پاکارد در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ محصول ویژه‌ و پیشرفته‌ی خود یعنی HPE GreenLake را رونمایی کرد.

به گزارش بازار، شرکت هیولت پاکارد در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ محصول ویژه‌ و پیشرفته‌ی خود یعنی HPE GreenLake را رونمایی کرد. این محصول سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا همه‌ی برنامه‌ها و داده‌های خود را مدرن‌سازی کنند که شامل خدمات ابر خصوصی مدرن و بازسازی شده است.

HPE GreenLake چیست؟

شرکت هیولت پاکارد در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ محصول ویژه‌ و پیشرفته‌ی خود یعنی HPE GreenLake را رونمایی کرد. این محصول سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا همه‌ی برنامه‌ها و داده‌های خود را مدرن‌سازی کنند که شامل خدمات ابر خصوصی مدرن و بازسازی شده است. HPE GreenLake یک محصول خدماتی و پلتفرم سلف‌سرویس و مدیریتی کمپانی اچ پی (HP) است، که انعطاف‌پذیری، سادگی و سرعت ابر عمومی را همراه با امنیت، انطباق و دیگر مزایای عملکردی برای زیرساخت‌های فناوری- اطلاعات مراکز داده و مکان‌های دیگر مانند دفاتر از راه دور و ماهواره به ارمغان می‌آورد. این راه‌حل یکپارچه باعث می‌شود تا فعالیت‌های مختلف در محیط‌های فناوری اطلاعات به‌ویژه نوسازی داده‌ها (به‌عنوان مثال، استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته، ترکیب AI/ML، تقویت کنترل‌های امنیت سایبری و...) بسیار سریع‌تر و با ریسک‌ کمتر انجام شود. زمانی‌که کاربران برای خدمات HPE GreenLake ثبت‌نام می‌کنند، اچ پی یک سیستم عامل از پیش پیکربندی شده را که شامل تمام اجزای کامل سخت‌افزار و نرم‌افزار است را برای راه‌اندازی و اجرای به‌شدت فوری ارائه می‌دهد. این سیستم در تمام چرخه‌ی عمر خود در ازای پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه (قیمت‌گذاری اشتراک براساس ساختار بسیاری از خدمات ابری است) مشتریان، از طرف کمپانی HPE پشتیبانی می‌شود.

خدمات ابری HPE GreenLake چگونه برای مشتریان سودمند است؟

تیم‌های فناوری اطلاعات در چند سال گذشته دو گزینه‌ی اصلی برای اجرای بارهای کاری و ذخیره‌ سازی آن داشته‌اند:

  1. زیرساخت‌های را در محل نگه‌داری کنند، در نتیجه متحمل هزینه‌های گوناگون به‌ویژه‌های هزینه‌های سربار ناشی از آن خواهند شد.

  2. بارهای کاری را به فضای ابری منتقل کنند، کنترل عملیات و حفاظت از داده‌ها به‌دلیل عدم قرارگیری در محل. با این‌حال، به تازگی یک گزینه‌ی سوم ظاهر شده است:

  3. مدل مبتنی بر مصرف (consumption-based model) که کاربران را قادر می‌سازد زیرساخت‌ها را در محل خود مستقر کنند اما همچنان از مزایای فضای ابری نیز بهره ببرند.

کمپانی هیولت پاکارد ( Hewlett Packard) در خط مقدم این تلاش با برنامه‌ی GreenLake است. اما به‌طوردقیق HPE GreenLake چیست؟ و چه مزایایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؟

رقبای HPE GreenLake

اگرچه محصول جدید شرکت هیولت پاکارد بسیار توانسته است اطمینان و رضایت طرفداران این کمپانی را جلب کند اما HPE GreenLake دارای رقبایی نیز است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • Microsoft Azure: یک پلتفرم رایانش ابری است که امکان توسعه سریع و ایمن برنامه، آزمایش و مدیریت را فراهم می‌کند. Azure با این هدف به بازار ارائه شده که ابزارها و راه‌حل‌های انتخابی را برای ساخت، استقرار و مدیریت برنامه‌ها در فضای ابری و Edge فراهم سازد.

  • Amazon Web Services (AWS): پلتفرم ابری AWS محصول آمازون است که قدرت محاسباتی، ذخیره‌سازی پایگاه داده و سایر عملکردهای پیچیده را با افزایش انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان در اختیار کاربران در سطح جهان قرار می‌دهد.

  • Cisco+ : یکی دیگر از رقبای HPE GreenLake کمپانی سیسکو با پلتفرم سیکو پلاس است که سرعت، مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری را با راه‌حل‌های درخواستی به‌طور هوشمندانه ترکیب و سپس با نیازهای هرگونه کسب‌وکاری سازگار می‌سازد.

  • Dell Technologies APEX : سرویس ابری کمپانی Dell سرعت و آسانی را همراه با کنترل زیرساخت‌های فناوری در اختیار دیتاسنترها و دیگر مراکز قرار می‌دهد. استفاده از APEX با نیازهای تجاری افراد هماهنگ است و نیاز به منابع متعدد برای ذخیره‌سازی را به حداقل می‌رساند.

  • Huawei Cloud :خدمات ابری هوآوی یک ارائه‌دهنده ی پیشرو است که تجربه بیش از ۳۰ سال تخصص و راه‌حل‌های زیرساخت ICT را در این محصول گردهم آورده است. HUAWEI CLOUD با امنیت و قیمت مقرون‌به‌صرفه اش برای استفاده ی سازمان‌ها از خدمات ابری، بسیار موثر است.

GreenLake چیست؟ و چه مزایایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؟

مشتریان HPE GreenLake

HPE GreenLake پلتفرم رایانش ابری لبه‌ای (edge-to-cloud)، تجربه، کنترل، دید یکپارچه و دسترسی سریع و آسان با بیش از ۷۰ سرویس ابری را به مشتریان و شرکای خود ارائه می‌دهد.

امروزه HPE GreenLakeدارای ۶۵ هزار مشتری و بیش از یک اگزابایت داده را تحت مدیریت مشتریان در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. این مشتریان با استفاده از یک صفحه‌ کنترل می‌توانند استراتژی ترکیبی ابری خود را به‌طور خودکار و هماهنگ اجرا و مدیریت کنند.

GreenLake چیست؟ و چه مزایایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؟

آیا HPE GreenLake مانند AWS است؟

HPE GreenLake و AWS Outposts یا پلتفرم ابری درون محل آمازون هر دو محصولی با رویکرد رایانش ابری-هیبریدی هستند که خدمات ابری در محل را ارائه می‌دهند و دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه هستند اما از یک جهت با هم تفاوت دارند:

  • AWS به پشته ابری پایگاه ارائه‌دهنده گره خورده است، در حالی‌که GreenLakeاز هر پشته‌ی نرم‌افزاری که مشتری انتخاب می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

  • AWS برای سازمان‌هایی ایده‌آل است که پیش‌تر از آن استفاده کرده‌اند و و می‌خواهند برنامه‌های قدیمی را در سیستم‌های خصوصی در داخل محل یا سایر امکانات خصوصی اجرا کنند. اما GreenLake برای سازمان‌هایی که از تجهیزات HPE استفاده می‌کنند اما می‌خواهند یک سرویس مدیریت‌شده را داشته باشند، بهترین انتخاب است. همچنین برای سازمان‌هایی که تعهد طولانی‌مدت برای زیرساخت‌های داخلی دارند و برنامه‌های جدید و موجود را به شدت و مکرر به ابر عمومی منتقل نمی‌کنند، مناسب است.

خدمات ابری HPE GreenLake چگونه برای مشتریان سودمند است؟

محصول ابری اچ پی سخت‌افزارهایی مانند سرورهای پرولیانت (ProLiant) یا ذخیره‌سازی Nimble را با نرم‌افزارهایی مانند کنسول مدیریت (management console) ترکیب می‌کند. همچنین این پلتفرم شامل خدماتی مانند HPE Pointnext برای زیرساخت‌های هیبریدی، لبه و هوش مصنوعی است.

GreenLake مانند هر محصول دیگر اچ پی، پرداخت‌های زیرساختی را در طول زمان پخش می‌کند، اما از دو جهت نسبت به دیگر محصولات اچ پی برای مشتریان متمایز است. اول این‌که HPE مالک و مسئول مدیریت و نگه‌داری تجهیزات در مرکز داده خصوصی مشتری، محل لبه یا مکان قرارگیری رک است. بنابراین، زمانی‌که سخت افزاری نیاز به تعویض یا نرم‌افزاری نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد، این کار برعهده HPE است.

دوم این‌که، HPE هزینه‌های ماهانه را براساس استفاده از منابع، مانند ظرفیت ذخیره‌سازی فعال، سرورهای فعال یا ماشین‌های مجازی و مصرف حافظه تعیین می‌کند. همچنین سفارشات اولیه GreenLake بر اساس برآورد ظرفیت با استفاده از یک ابزار آنلاین سلف‌سرویس یا از طریق ارزیابی حجم کار و نیازهای HPE است. همچنین مشتریان HPE GreenLake تا ۴۰ درصد در هزینه‌های جاری زیرساخت‌های‌شان صرفه‌جویی می‌شود. زیرا از تامین تجهیزات بیش از حد در زیرساخت‌ها جلوگیری می‌کند و هزینه‌های به‌روزرسانی فناوری را حذف می‌کند، به‌ویژه این‌که الزامات زیرساختی سازمان همیشه در حال تکامل است. این در حالی است که مشتریان دیگر به خرید اولیه بزرگ که بتوانند خدمات را در آن ذخیره کنند وابسته نیستند و می‌توانند این کار را با قیمت بسیار پایین‌تری انجام دهند.

تجارت سرور پارسه ارائه دهنده تخصصی سرورهای اچ پی و تعمیرات سرورهای اچ پی و محصولات و سوئیچ های سیسکو در ایران

۰۲۱-۴۳۴۹۱

۰۹۳۳۴۰۳۰۰۳۳

کد خبر: ۱۹۳٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha