۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام نیاز است
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام نیاز است

ایلام- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام نیاز است، گفت: این طرح نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فریبرز عباسی ظهر روز شنبه در نشست تخصصی کشاورزی استان ایلام با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در محل جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: طرح سامانه گرمسیری در ۶ استان غربی به وسعت ۲۲۷ هزار هکتار در حال انجام است که کمتر از ۱۰۰ هزار هکتار آن باقیمانده است.

وی گفت: وزارت نیرو ۶۰ درصد کار سامانه گرمسیری را داخل استان ایلام انجام داده و ۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه در حوزه استان ایلام نیاز است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از تجهیز ۳۳ درصد اراضی آبی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری خبر داد و گفت: تامین اعتبار مهم ترین مانع پیش روی تجهیز زمین های کشاورزی به این سامانه‌ها است.

مهار آب های مرزی ایلام در دستور کار قرار گیرد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است و این پتانسیل ها برای کسی پوشیده نیست.

محمدجواد عسگری اضافه کرد: برای توسعه کشاورزی در استان کنترل و مهار آب های مرزی استان باید در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های کشاورزی و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، ایجاد پایانه های صادراتی در استان های مرزی در کمیسیون کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود.

عسگری بیان کرد: صادرات پروتئین، مرغ و تخم مرغ، دام و گوشت قرمز به عراق بلامانع است.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha