۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
تشدید سرما و یخبندان در خراسان جنوبی/پیش بینی بارش برف در استان
هواشناسی خراسان جنوبی هشدار داد؛

تشدید سرما و یخبندان در خراسان جنوبی/پیش بینی بارش برف در استان

بیرجند- خندان رو، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از تشدید سرما و یخبندان در استان خبر داد و گفت: از گلخانه داران و کشاورزان خواستاریم مراقبت های لازم را انجام دهند.

عیرضا خندان رو در گفت و گو با بازار با اشاره به شرایط جوی استان در روزهای آینده بیان کرد: از اواخر وقت امروز، شنبه شاهد بارش باران و برف به‌ویژه برف در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی مرکز و نیمه شرقی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این ناپایداری جوی شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، زیرکوه، درمیان، نهبندان، قاینات، خوسف و ارتفاعات شهرستان‌های سرایان، فردوس و جنوب را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: بر این اساس لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، امکان اختلال در ناوگان حمل و نقل و کاهش دید در اثر تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

خندان رو از کاهش محسوس دمای هوا خبر داد و افزود: سامانه دیگری شامل توده هوای سرد از صبح یکشنبه تا دوشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که کاهش قابل ملاحظه دما از پنج تا هشت درجه را در پی دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضروری شد و گفت: از گلخانه داران و کشاورزان خواستاریم مراقبت های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد:همچنین یخ‌زدگی سطح جاده‌ها به‌ویژه نیمه شرقی استان، اختلال در رفت و آمد، افزایش مصرف برق و گاز، احتمال خسارت به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی قابل پیش‌بینی بوده و به‌کارگیری تمهیدات لازم ضروری است.

کد خبر: ۱۹۲٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha