۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
۱۰ هزار روستای محروم کشور آبرسانی می‌شوند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۰ هزار روستای محروم کشور آبرسانی می‌شوند

سمنان- خان احمدی، معاون جهاد آب رسانی وزارت نیرو از اجرای طرح محرومیت زدایی آب در ۱۰ هزار روستای کشور خبر داد و گفت: ۱۹ هزار میلیارد تومان برای این طرح اعتبار گذاشته شده است.

مهدی خان احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه پروژه های محرومیت زدایی حوزه وزارت نیرو و تامین آب در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است، تاکید کرد: آبرسانی به روستاهای محروم با همکاری دستگاه های اجرایی و خدماتی از محورهای این طرح است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار روستا در این طرح قرار دارد، افزود: در استان سمنان برای محرومیت زدایی آب از روستاها قراردادی بین قرارگاه امام حسن(ع) و مجموعه قرارگاه مهندسی آبفا منعقد شده که ۵۲ روستا را پوشش می دهد.

محرومیت زدایی برای تثبیت جمعیت روستایی

معاون جهاد آب رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه امیدواریم در فاز بعدی بیش از ۲۰۰ روستای استان سمنان را در دستور کار قرار دهیم، ابراز کرد: تلاش داریم تا بتوانیم بخش زیادی از محرومیت آبرسانی به روستاها را به حداقل برسانیم.

خان احمدی با بیان اینکه پروژه محرومیت زدایی آب از روستاهای استان سمنان حدود ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: امیدواریم که تا آخر سال بخش بسیاری از روستاهای استان سمنان از نعمت آب بهره مند شوند و بتوانیم بخش دیگر طرح را هم در سال آتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آبرسانی بخش اعظمی از مشکلات روستاهای محروم استان سمنان را حل می کند، گفت: هدف ما بازگشت جمعیت مهاجر و جلوگیری از مهاجرت و خالی شدن روستاها از جمعیت است.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha