۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
رشد بهره وری کشاورزی با پیش گرفتن از صنعت و خدمات

رشد بهره وری کشاورزی با پیش گرفتن از صنعت و خدمات

دبیر کمیته بهره وری وزارت جهاد کشاورزی گفت: رشد نرخ بهره وری کشاورزی از بقیه حوزه‌ها پیشی گرفته و اکنون متوسط نرخ بهره وری در این بخش ۲ درصد بیشتر از صنعت و خدمات کشور است.

به گزارش بازار، مهرنوش میرزایی در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی استان قزوین، افزود: بیش از ۴ سال از تصویب و ابلاغ سند ارتقای بهره وری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات می‌گذرد و در این میان بخش کشاورزی توانسته است با اجرای سیاست‌های آمایشی و اصلاح الگوی کشت، نرخ بهره وری کشاورزی را از منفی به مثبت تبدیل کند.

وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اقدامات صورت گرفته، میزان رشد نرخ بهره وری کشاورزی از بقیه بخش‌ها پیشی گرفته و در حال حاضر متوسط نرخ بهره وری در بخش کشاورزی ۲ درصد بیشتر از دیگر بخش هاست.

رشد بهره وری کشاورزی با پیش گرفتن از صنعت و خدماتمیرزایی در ادامه گفت: قانون برنامه ششم توسعه، افزایش نرخ بهره وری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی را به همه دستگاه‌ها تکلیف کرده و هر سازمانی وظیفه دارد از محل ارزش افزوده درآمدهای خود بخشی را برای رشد بهره وری هزینه کند و در این زمینه وظیفه نهادهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی هم افزایش بهره وری در تولید محصولات زراعی است.

دبیر کمیته بهره وری وزارت جهاد کشاورزی، هدر رفت منابع تولید را بزرگترین خسارت برای اقتصاد بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره وری تولید بر ۲ موضوع تاکید کرده که موضوع اول دانش بنیان کردن تولیدات کشاورزی و کمک به ترویج کشاورزی دانش بنیان است و در این زمینه احداث دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی گام نخست است.

میزرایی افزود: موضوع دوم مورد تاکید وزارتخانه برای رشد بهره وری تولیدات کشاورزی، آموزش کشاورزان برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و به کارگیری سامانه‌های آبیاری نوین است و توسعه بخش آموزش و ترویح جزو هدف‌های اصلی سند ارتقای بهره وری کشاورزی است.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha