۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
ارسال صورت مالی سال ۱۴۰۰ دولت به رئیس جمهور

ارسال صورت مالی سال ۱۴۰۰ دولت به رئیس جمهور

خزانه داری کل کشور اعلام کرد: در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ دولت همراه با گزارش تحلیلی برای رئیس جمهور ارسال شد.

به گزارش بازار، خزانه داری کل کشور اعلام کرد: در اجرای ماده (۴) آیین نامه اجرایی بندهای (الف)، (ب)، و (پ) ماده (۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ دولت همراه با گزارش تحلیلی برای رئیس جمهور ارسال شد.

صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ دولت حاصل تجمیع و تلفیق صورت‌های مالی بیش از ۳۱۰۰ واحد گزارشگر بخش عمومی است که صورت‌های مالی خود را از طریق سامانه نظارت عالی خزانه‌داری کل کشور ارسال کرده اند.

بر اساس این گزارش، اطلاعات مالی مربوط به کل دولت که در صورت‌های مالی واحدهای گزارشگر پخش عمومی شناسایی و گزارش نمی‌شود (از جمله موجودی‌های نقد خزانه و اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات عمومی ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی) به صورت‌های مالی تجمیع یاد شده اضافه شده است.

همچنین اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری دولت در ۳۸۵ شرکت تحت کنترل دولت از صورت‌های مالی آن‌ها استخراج و در صورت‌های مالی دولت منظور شده است، در نهایت نیز موارد قابل شناسایی مبادلات درون گروهی با ثبت‌های اصلاحی حذف و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ دولت تهیه و در موعد مقرر در آیین نامه مزبور برای رئیس جمهور ارسال شده است.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha