۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
«وسعت جغرافیایی» ملاک تقسیم بودجه باشد | آبرسانی به ۵۰روستای سمنان با تانکر
استاندار سمنان:

«وسعت جغرافیایی» ملاک تقسیم بودجه باشد | آبرسانی به ۵۰روستای سمنان با تانکر

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه مساحت باید ملاک تقسیم بودجه باشد، گفت: اگر نتوانیم از اعتبارات ملی برای محرومیت زدایی استان استفاده نکنیم، شاهد خالی شدن روستاها خواهیم بود.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با بازار، با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ وسعت، هفتمین استان پهناور کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: یکی از ملاک هایی که باید در زمینه اعتبارات و بودجه لحاظ شود چرا که برخی استان ها مانند سمنان پراکندگی بسیار زیادی دارند که خدمت رسانی به مردم بسیار پرهزینه تر است.

وی با بیان اینکه درست است که این استان ۷۰۳ هزار نفر جمعیت دارد اما هفتمین استان پهناور کشور محسوب می‌شود که دچار پراکندگی زیاد روستاها و جمعیت است، افزود: امروز فقط باید گفت ۵۰ روستای استان سمنان با تانکر آبرسانی می شود چرا که امکان آبرسانی با توجه به وسعت و پراکندگی، شوار است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تعداد روستاهای دور افتاده و پراکنده استان بسیار زیاد است، بیان کرد: طولانی بودن راه‌ها بین روستاها امکان خدمت رسانی به مردم را دشوار کرده است.

طولانی بودن راه ها بین روستاها امکان خدمت رسانی به مردم را دشوار کرده است

هاشمی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و آبرسانی دو دغدغه در استان سمنان است، گفت: همه امکانات استان برای محرومیت‌زدایی و همچنین آبرسانی به‌کارگیری خواهد شد تا بتوانیم به روستاها خدمت دهیم.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم اعتبارات ملی را بر حسب وسعت نیز صورت دهیم به مراتب می توانیم در زمینه آبرسانی، محرومیت‌زدایی، خدمت رسانی به روستائیان و ... موفق تر عمل کنیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات مناسب می‌تواند روستاها را خالی از جمعیت کند، گفت: روستاهایی که از جمعیت خالی شوند یعنی در تولید خالی شده اند در نتیجه این موضوع می تواند به رشد حاشیه نشینی منجر شود.

به گزارش بازار، خشکسالی در یک و نیم دهه اخیر در استان سمنان آثار نامطلوبی را برجای گذاشته که خالی شدن بسیاری روستاها به ویژه در جنوب شهرستان‌های دامغان و شاهرود و بخش بیارجمند از جمله این آثار نامناسب است که به رشد حاشیه نشینی دامن زده است.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha