۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
اجرای ۸۵ هزار هکتار از طرح‌های مقابله با بیابان زایی

اجرای ۸۵ هزار هکتار از طرح‌های مقابله با بیابان زایی

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۸۵ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوص و در قالب طرح‌های مشارکتی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش بازار، وحید جعفریان در ششمین جلسه کمیته علم و فناوری کارگروه ملی مقابله با بیابانزایی که با موضوع بهره برداری اقتصادی از گونه‌های مناطق بیابانی در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، سیاست‌های مدیریت سرزمین با تاکید بر مشارکت جوامع محلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی را تبیین کرد.

در این جلسه که با حضور اساتید برجسته دانشگاه و صاحبنظران، کارشناسان موسسه تحقیقات، جنگل‌ها و مراتع کشور، اعضای کمیته علم و فناوری، کمیته کارشناسی و دبیرخانه کارگروه ملی مقابله با بیابانزایی برگزار شد، موضوعات راهبردی مدیریت مناطق بیابانی نظیر قلمرو بیابان‌های کشور، مدیریت راهبردی بیابان، فرایند تدوین گزارشات کشوری و نحوه هماهنگی موضوعات مرتبط با کنوانسیون مقابله با بیابان زایی با دیگر کنوانسیون‌های زیست محیطی مورد تاکید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این نشست همچنین شناسایی و توسعه گونه‌های اقتصادی و چند منظوره مناطق بیابانی نظیر گونه «لگجی» توسط مجریان طرح ارائه و مقرر شد دبیرخانه پیگیری‌های لازم جهت تعیین مناطق پایلوت برای توسعه این گونه را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha