۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
۳ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد
مشاور رئیس سازمان سازمان برنامه و بودجه:

۳ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

زنجان- مشاور رئیس سازمان و رییس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور داریم. 

به گزارش خبرنگار بازار، بابک افقهی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، به پروژه‌های نیمه تمام کشور اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.

وی ابراز کرد: با روال فعلی ۱۷ سال زمان نیاز است تا پروژه ها به اتمام برسد.

مشاور رئیس سازمان و رییس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه وضعیت کشور بسیار بی ثبات از حیث کسری بودجه در زمان استقرار دولت سیزدهم بود و دولت نیز وظیفه پاسخگویی به مردم را داشت در حالی که با محدودیت شدید منابع مواجه بود،گفت: خط قرمز رئیس جمهور برای سازمان برنامه و بودجه تامین نشدن کسری بودجه از محل پایه پولی است.

افقهی تاکید کرد: بر این اساس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برنامه محور کردن دستگاه‌ها در نظام بودجه ریزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: برنامه هفتم، برنامه بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری و خروجی یک آسیب شناسی جدی در کشور است.

مشاور رئیس سازمان و رییس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه، افزود: اصرار دولت بر بحث تمرکز زدایی و اصلاح نظام درآمد و هزینه استان‌ها از جمله موارد مورد توجه در این برنامه است.

افقهی با بیان اینکه در دولت گذشته در ۶ ماهه پایان عمر خود با صنوف مختلف مهربان شد و همسان سازی حقوق بازنشستگان، رتبه بندی معلمان و یکسان سازی حقوق دستگاه‌های مختلف در شرایطی بود که خزانه دولت تکافوی چنین ارقامی را نداشت، ابراز داشت: برنامه محور کردن دستگاه‌های اجرایی کشور و افزایش حقوق کارکنان با معیار بهره وری از تاکیدات رییس جمهور و اساس کار دولت در لایحه بودجه سال آینده است.

وی متذکر شد: توجه به استان‌ها از تاکیدات مهم در برنامه هفتم توسعه است و به امید خدا هم محقق خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha