۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
 مبارزه با سن گندم در ۱۸ هزار هکتار از مزارع زنجان انجام شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

مبارزه با سن گندم در ۱۸ هزار هکتار از مزارع زنجان انجام شد

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت:تاکنون در بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع گندم استان، مبارزه با سن مادر انجام شده است. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، به عملیات مبارزه با آفت سن مادر در سطح اراضی کشاورزی گندم اشاره کرد و گفت: عملیات مبارزه در ۲۰ هزار هکتار از اراضی گندم و مبارزه با سن پوره در ۱۱۵ هزار از مزارع استان انجام خواهد شد و هدف از این کار کیفیت بخشی به تولید گندم است.

وی اظهار کرد: تاکنون در بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع گندم استان زنجان مبارزه با سن مادر انجام شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه طی سال گذشته در ۱۰۶ هزارهکتار از اراضی گندم استان مبارزه با آفت سن گندم انجام شد، گفت: از لحاظ تامین تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم‌پاشی مزارع کمبود و مشکلی وجود ندارد.

تاراسی تاکید کرد: مبارزه و مقابله با سن مادر در شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، زنجان و خدابنده با جدیت دنبال می شود و سن مادر در مزارع این شهرستان‌ها زیاد است. 

وی افزود: خوشبختانه امسال بارندگی ها در استان خوب بوده و در این میان سازمان جهاد کشاورزی برای تقویت تولید محصولات کشاورزی مبارزه با سن مادر  را به جد دنبال می کند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: انجام عملیات مبارزه با سن گندم در استان، کیفیت تولید این محصول را سال به سال بهتر می کند. 

تاراسی به کشت گندم در زنجان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و ۲۹۱ هزار هکتار دیم بوده و هدف‌گذاری برای تولید گندم بیش از ۵۰۰ هزار تن است.

کد خبر: ۱۹٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha