۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
«کیا» با «سراتو» به ایران رسید؟ | شروع راند اول افزایش قیمت خودرو
بازار از واردات خودرو گزارش می دهد

«کیا» با «سراتو» به ایران رسید؟ | شروع راند اول افزایش قیمت خودرو

براساس اعلام وزارت صمت نخستین محموله واردات خودرو به پشت گمرکات کشور رسیده است، برند «کیا» با مدل «سراتو» اولین خودرو وارداتی با قیمت احتمالی یک میلیارد تومانی در بازار ملتهب کشور است.

بازار؛ گروه خودرو: ابتدا هفته جاری سخنگو وزارت صمت از رسیدن برخی از برندهای خودرویی به پشت مرزهای کشور خبر داد، خبری که همزمان با اعلام آن تبلیغات فروش برند «کیا» به عنوان نخستین خودرو وارداتی به کشور در سطح شهر تهران آغاز شد. ظاهرا «کوشا خودرو» نخستین شرکت واردکننده است که اولین محصولات وارداتی را عرضه بازار داخلی خواهد کرد.

براساس اعلام وزارت صمت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار وارد کشور خواهد شد، شاید مراودات مالی گذشته ایران و کره سبب شده است خودروهای این کشور به عنوان نخستین محصولات راهی بازار داخل شوند. براساس ادعا وزارت صمت در خصوص رسیدن خودروهای وارداتی به پشت گمرکات کشور، اگر هر گونه تعلل در عرضه این محصولات به بازار کشور رخ دهد، التهاب قیمت خودرو در بازار بیشتر از گذشته خواهد شد. در ادامه به بررسی اولین محصول کیا به بازار کشور و قیمت سایر محصولات موجود این برند در بازار کشور خواهیم پرداخت:

کدام محصولات کیا به بازار می رسد؟

فارغ از اخبار متناقض میان وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی در خصوص عرضه خودروهای وارداتی به بازار، بررسی های میدانی و تبلیغات سطح شهر نشان می دهد که «سراتو» ۲۰۲۲ اولین مدل از برند «کیا» است که با قیمت احتمالی یک میلیارد تومان به خیابان های کشور خواهد رسید. پس از سراتو سایر محصولات مانند اپتیما، ریو، سول و سلتوس توسط «کوشا خودرو» عرضه بازار شود. وزارت صمت مدعی است که نخستین محموله خودروهای وارداتی تا پایان دیماه به بازار می رسد، اما اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مدعی هستند، خودروهای وارداتی تا نوروز به بازار می رسد.

«کیا» با «سراتو» به ایران رسید؟ | شروع راند اول افزایش قیمت خودرو

کیا سراتو مونتاژ در تیپ آپشنال با موتور ۲ لیتری از ابتدا هفته جاری تا امروز ۶۰ میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرده است

سراتو مونتاژ ۶۰ میلیون تومان گران شد

کیا سراتو مونتاژ در تیپ آپشنال با موتور ۲ لیتری از ابتدا هفته جاری تا امروز ۶۰ میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرده است. این خودرو در اوایل هفته جاری با بها یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد همزمان با اعلام ورود برند کیا به ویژه سراتو آغاز شده است.

کیا سراتو مدل ۲۰۱۸ در هفته جاری رشد ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است

سراتو وارداتی ۱۰۰ میلیون تومان گران شد

کیا سراتو مدل ۲۰۱۸ ابتدا هفته جاری با بها ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد، این خودرو امروز با قیمت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شود. رشد ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو توسط دلالان در بازار نشان می دهد که تا زمان واردات محصولات جدید کیا به بازار کشور، رشد قیمت برای محصولات این برند همچنان در بازار آزاد ادامه دارد.

کیا اپتیما جی تی لاین مدل ۲۰۱۸ در هفته جاری رشد ۴۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است

رشد ۴۰۰ میلیون تومانی اپتیما در بازار

کیا اپتیما مدل ۲۰۱۸ یکی از سدان ها پر فروش کره ای در بازار کشور است، این سدان نیمه اقتصادی در بازارهای جهانی در کشور به عنوان یک خودرو لوکس شناخته می شود. باتوجه به احتمال واردات نسل جدید اپتیما به بازار کشور، رشد ۴۰۰ میلیون تومانی برای اپتیما جی تی لاین مدل ۲۰۱۸ ایجاد شده است. این خودرو ابتدای هفته جاری با قیمت ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. امروز قیمت این خودرو به ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش قیمت برای مدل اپتیما در بازار آزاد تا زمان واردات نخستین مدل اپتیما ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

«کیا» با «سراتو» به ایران رسید؟ | شروع راند اول افزایش قیمت خودرو

کیا اپتیما هیبرید مدل ۲۰۱۸ رشد ۵۰ میلیون تومانی قیمت را در بازار آزاد تجربه کرده است

اپتیما هیبرید چند؟

کیا اپتیما هیبرید مدل ۲۰۱۸ در بازار کشور مانند نسخه جی تی لاین چندان موفق نبود، چرا که فرهنگ استفاده و اعتماد مشتریان به محصولات هیبریدی در بازار کشور هنوز ساخته نشده است. اپیتما هیبرید مدل ۲۰۱۸ برخلاف مدل جی تی لاین رشد ۵۰ میلیون تومانی قیمت را در بازار آزاد تجربه کرده است. این خودرو در ابتدا هفته جاری با قیمت ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت آن به ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. هرچند که مشتریان این خودرو نگرانی در خصوص تامین باتری آن را دارند.

مزید اطلاع وزارت صمت در این گزارش فقط رشد قیمت برخی از مدل های کیا موجود در بازار کشور بررسی شده است، در صورت طولانی شدن فرآیند ترخیص و عرضه خودروهای وارداتی به بازار، کنترل یا کاهش قیمت محصولات موجود امکان پذیر نیست. برخلاف تصور مقامات وزارت صمت، رفتار مشتریان در بازار «هیجانی» است و در صورت تعلل برای عرضه چالش های عدیده ای میان خریداران و فروشندگان در بازار نسبتا راکد خودرو ایجاد خواهد شد. بنابراین شاید بهتر باشد این وزارتخانه از اعلام خبرهای متناقض در خصوص امر واردات در شرایط فعلی پرهیز کند.

کد خبر: ۱۹۲٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بدبخت IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      10 2
      ما پراید هم نمیتونیم بخریم از اینا نخواستیم