۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
استفاده از نیروهای غیرمتخصص تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را دچار مشکل می‌کند
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

استفاده از نیروهای غیرمتخصص تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را دچار مشکل می‌کند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه تخصصی محسوب می‌شود، عدم تزریق نیروهای غیرمتخصص از جمله مواردی است که نباید صورت گیرد.

به گزارش بازار، کیومرث سرمدی والهدر جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: اینکه رئیس جمهور بعد از گذشت این مدت از عمر دولت با پایش و توجه به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند، اقدام به ترمیم کابینه با استفاده از نیروهای جوان، با انگیزه و خلاق کرده است، جای تشکر دارد و زمینه همکاری بیشتر مجلس شورای اسلامی را آماده می‌کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه یک وزارتخانه بزرگ، کلیدی و مرتبط با نیاز اساسی مردم است و اگر به دنبال عدالت و نزدیک کردن مردم به یکدیگر هستید، این وزارتخانه به جهت فعالیت در حوزه‌های مختلف از جمله کلیدی‌ترین وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: موضوعات اجاره‌بها و مسکن امروز به شدت مردم را دچار معضلات فراوان کرده است از جمله راهبردهای وزارت راه و شهرسازی، بهبود راه‌های کشور که امروز تصادفات و خسارات فراوان را شاهد هستیم از جمله مأموریت‌های این وزارتخانه است. امروز کارهای زمین‌مانده فراوانی در بحث مسکن وجود دارد و شاهد هستیم که مسکن از تورم و افزایش قیمت‌ها تأثیرپذیر است.

سرمدی ادامه داد: با رکود ۸ ساله‌ای در حوزه مسکن مواجه بودیم و مسئولین وقت افتخار می‌کردند که در آن دوران آجر روی آجر نگذاشتند و مسکن مهر را مزخرف قلمداد می‌کردند، این تفکرات موانعی است که در مسیر حوزه مسکن وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه امروز ۵۰ میلیون کمبود داریم، عنوان کرد: مسکن ملی و راهبردهایی که در این حوزه به کار گرفته شده است زمینگیر شده و ساخت و سازهای دولتی ناموفق و بخش خصوصی نیز به این حوزه به صورت فعال ورود نکرده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بهره‌گیری از جوانان خلاق، برنامه‌محور و در عین حال وابسته بودن به خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا است، از جمله ویژگی‌های آقای بذرپاش این است که در ایام کودکی با شهادت پدر بزرگوارشان تعهد خود را به نظام به ثبوت رساندند و طی سال‌های گذشته ثابت قدم ایستادند.

وی افزود: تخصص وزیر پیشنهادی و سوابق وی در پست‌های واگذار شده ثابت کرده که کارآمدی و توان بالایی دارد. بذرپاش هم مجلس شورای اسلامی را به خوبی می‌شناسد و به لحاظ تجربه حضور در هیأت رئیسه از جایگاه نمایندگان اطلاع دارد.

سرمدی ادامه داد: سوابق موفق وزیر پیشنهادی در پست‌های مختلف از جمله دیوان محاسبات به تحکیم جایگاه نظارت مجلس کمک کرده است و برای اولین بار شاهد ارائه تفریغ بودجه‌های به موقع و ارائه ابزار مناسب برای نظارت نمایندگان بودیم که مورد تقدیر و تجلیل مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: فرصت خوبی است تا بتوانیم از توان جوانی، برنامه‌محوری و روحیه انقلابی و وابستگی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به جامعه ارزشی استفاده کنیم. با رأی بالای نمایندگان انگیزه وی افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بذرپاش روابط خوبی با مراکز تصمیم‌گیری، علمی و افراد توانمند دارد و از لابی‌گری بسیار بالایی برخوردار است، می‌تواند با هم افزایی و جلب همکاری ادارات و وزارتخانه‌ها مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.

سرمدی ادامه داد: این وزارتخانه یک وزارتخانه تخصصی محسوب می‌شود، عدم تزریق نیروهای غیرمتخصص از جمله مواردی است که نباید صورت گیرد و نباید بعد از اخذ رأی اعتماد شاهد باشیم نیروهای غیرتخصصی در این وزارتخانه مشغول به کار شده‌اند تا در تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن دچار مشکل نشوید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: در بدنه وزارت راه و شهرسازی نیروهای متخصص و توانمند فراوانی وجود دارد که انتظار داریم پس از شروع به کار از تجربه و توان این افراد برای رفع گرفتاری مردم استفاده کنید.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha