۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
سهم استان سمنان از مسکن ملی ۶۰هزار واحد است | کمبود زمین مانع ویلایی سازی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سهم استان سمنان از مسکن ملی ۶۰هزار واحد است | کمبود زمین مانع ویلایی سازی

شاهرود- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در مسکن ملی ۶۰ هزار واحد مسکونی سهمیه دارد، گفت: یک هزار هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی مورد نیاز مردم در این استان تامین شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سهم استان سمنان از مسکن ملی ۶۰ هزار واحد است که ۳۶ هزار واحد آن متعلق به شهر جدید ایوان کی خواهد بود، ابراز کرد: یکی از سیاست های ما برای مسکن ملی به خصوص در شهر جدید ایوان کی، توسعه زیرساخت های مسکن است زیرا با این طرح بیش از ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت استان سمنان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موضوع می تواند برای جمعیت استان علی رغم جهش خوب، پراکندگی بهتری نیز به همراه بیاورد، ابراز کرد: ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان برای دامغان، سمنان، مهدی شهر، سرخه و گرمسار و آرادان ساخته خواهد شد.

وضعیت در شرق و غرب استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه ۹ هزار واحد نیز در حوزه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ساخته می شود، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۷۹ مورد ثبت نام کننده در طرح ملی مسکن در سراسر استان داشته‌ایم که بعد از غربالگری ۱۴ هزار و ۷۴۱ نفر شرایط اولیه استعلام برگ سبز مسکن داشتند.

هاشمی با بیان اینکه چهار هزار و ۶۳۱ نفر در شهرستان های شاهرود و میامی افتتاح حساب کرده و یک هزار و ۵۸۰ نفر نیز وجه ۴۰ میلیون تومانی اولیه را داشته اند، بیان کرد: در حوزه اقدام ملی مسکن ۲۴۶ مورد، در تبدیلی مسکن مهر ۴۳۲ واحد، در مجموعه ارتش ۵۱۵ خانه در زمینه تبصره هجده تسهیلات ۹۰ واحد و در مورد خود کالکی ۶۳۰ واحد در شرق استان سمنان در دست ساخت است.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور بیان کرد: هدف دولت این نیست که مسکن در یک منطقه ساخته و اجتماعی صورت گیرد هدف دولت تنها این است کسانی که تا کنون خانه نداشته اند، مالک خانه شوند لذا تسهیل گری در این زمینه صورت گرفته است.

ساخت خانه تاکید دولت است

استاندار سمنان با بیان اینکه تاکید دولت این است که مسکن ساخته شود خواه می خواهد روستا باشد و مهاجرت معکوس را رقم بزند یا در شهرها، تاکید کرد: ما اگر بتوانیم زیرساخت در سطح روستاها فراهم کنیم تا مسکن ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار گیر می توانیم زمینه اشتغال و تولید و همچنین مهاجرت معکوس را ایجاد کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بافت فرسوده دیگر تاکید ما در بحث مسکن ملی است، ابراز کرد: اگر بافت فرسوده به امان خدا رها شده و ما مدام مسکن در حاشیه شهرها بسازیم در واقع بافت فرسوده را توسعه داده ایم لذا از آنجا که در بافت فرسوده نیاز نیست دوباره آب و گاز برق و ... اخذ شود، تاکید ما این است که همان خانه ها تخریب و به جای آنها ساخته شود تا وضعیت بهتری در بافت فرسوده شهرها و روستاهای ما ایجاد شود و مردم هم مکان خوبی برای سکونت پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری خانه های عمدتاً بزرگ بافت فرسوده تخریبی هستند و مکانی برای تجمع زباله و نخاله و ... شده لذا تاکید ما بر خود مالک سازی و همچنین تبصره ۱۸ تسهیلات بانکی است که افراد بتوانند تنهایی یا مشارکتی خانه بسازند و بافت فرسوده را هم احیا کنند.

همه چیز درباره ویلا سازی و مشکل تامین زمین

استاندار سمنان در پاسخ به سوالی درباره مقوله ویلا سازی نیز توضیح داد: ویلا سازی در واقع اتفاق خوبی است اما نگاه بسیاری از بیرون استان این است که سمنان دارای اراضی فراوانی است حال آنکه ما در دو شهر بیارجمند و سرخه تا آخرین روز مهلت تامین زمین، مشکل داشتیم لذا مشکل تامین زمین در این استان جدی است.

هاشمی با بیان اینکه الحاق، منابع طبیعی، تغییر کاربری و ... دشواری های زمین‌های استان سمنان است که علی رغم تمام این مسائل نزدیک به یک هزار هکتار زمین آماده شده است تا مردم در آن خانه بسازند، گفت: در جاهایی که زمین را بتوانیم آماده کنیم می توان ویلا سازی را ترویج داد اما در جاهایی که مشکل تامین زمین داریم باید پیگیری هایی صورت گیرد و اصلا کار راحتی نیست.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن و ستاد اجرایی به ترتیب یک هزار و ۷۲ و ۷۲۰ واحد بنای ساخت دارند لذا مکاتباتی کرده ایم که مجوز بدهند تا بخشی به صورت تفاهم نامه‌ای و ویلایی ساخته شود که در این ارتباط پیگیری هایی صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha