۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰
لزوم فعالیت مشترک اقتصادی میان تهران و پکن
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

لزوم فعالیت مشترک اقتصادی میان تهران و پکن

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعتقاد دارد اقتصاد چین در حال قرار گرفتن در رتبه برتر دنیاست لذا همکاری بلند مدت و استراتژیک با چینی ها می تواند دستاورهای خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، در خصوص اهمیت اجرایی شدن برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین در سفر آتی رییس جمهوری کشورمان به این پکن، گفت: ایران می تواند انرژی مورد نیاز چینی ها را تامین کند که این مهم یکی از ویژگی های خوب کشورمان محسوب می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم و ایجاد محدودیت از سوی غربی ها علیه کشورمان، اظهار کرد: بر این اساس چینی ها نیز در مقابل می توانند در تامین مالی پروژه ها کمک خوبی به کشورمان انجام دهند.

وی ادامه داد: در این میان چین دارای تکنولوژی در حوزه های مختلف است که می تواند بر اساس همکاری بلندمدت در اختیار کشورمان قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه چین عضو سازمان همکاری شانگهای است، افزود: بنابراین می توان بر اساس ظرفیت های مشترک فعالیت های اقتصادی و تجاری خوبی با اعضای این سازمان صورت بگیرد که موجب ارزآوری کلان خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد اقتصاد چین در حال قرار گرفتن در رتبه برتر دنیاست لذا همکاری بلند مدت و استراتژیک با چینی ها می تواند دستاورهای خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha