۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
مشکلی برای تامین مرکبات و صادرات با کارگو نداریم
در گفتگو با بازار؛

مشکلی برای تامین مرکبات و صادرات با کارگو نداریم

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به استقرار کارگو در استان گفت: مشکل و محدودیتی برای تامین مرکبات و صادرات از طریق کارگو نداریم.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به استقرار کارگو برای صادرات هوایی مرکبات ومحصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: بخش خصوصی برای ارائه کالا و بار و صادرات مرکبات آمادگی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که صادرات مرکبات با کارگو به زودی کلید خورد، گفت: هر زمانی قرارداد وزارت صمت با شرکت هواپیمایی امضاء شود، استفاده ازکارگو برای صادرات انجام می شود و مشکلی درزمینه تامین مرکبات و کالا برای صادرات نداریم.

وی با عنوان این که امسال پرتقال ترکیه به دلیل یخ زدگی قابلیت تجارت ندارد، گفت: امسال شرایط بازار پرتقال بسیار خوب می شود و کشاورزان در فروش محصول دقت لازم را داشته باشند.

مهاجر از باغداران خواست تا در فروش محصول مرکبات عجله نکنند و گفت: قیمت نارنگی از سه تا چهار هزار تومان روی درخت به بیش از هشت هزار تومان و نرخ کیوی از چهار هزار تومان به ۱۲ هزار تومان بالای درخت رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان این که ترکیه که رقیت اصلی ما محسوب می شود، امسال محصول پرتقال کم دارد، گفت: تاجران زیادی از کشورهای مختلف به استان آمدند و متاسفانه محصول را با نرخ پائینی در حال خرید هستند.

وی افزود: همچنین تاجران و سورتینگ داران ما محصول را با نرخ هشت تا ۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به عراق می فروشند درحالی که باید دقت بیشتری کرد زیرا شرایط تولید پرتقال امسال در ترکیه خوب نیست.

کد خبر: ۱۹۲٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha