۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
برنج کشاورزان روی دستشان باقی مانده است
نماینده مردم قائمشهر در مجلس:

برنج کشاورزان روی دستشان باقی مانده است

نماینده مردم قائم شهر در مجلس گفت: هزینه های تهیه کود، سم و غیره برای کشاوران چند برابر شده اما محصولات برنج کشاورزان روی دستش باقی مانده است.

به گزارش بازار، کیوان مرادیان کوچکسرائی در صحن علنی امروز (سه شنبه۱۵آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز دانشجو، گفت: سالروز بلوغ جنبش دانشجویی کشور در درک و فهم درست از بزرگترین تهدید و تحقیر آن روز ملت ایران که همان سلطه و سیطره دولت های استکباری به ویژه آمریکا بود که در آن روز دانشجویان هوشمندانه، مجاهدانه و با حضور آگاهانه خود مقابله کردند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: روزی که برای اولین بار شعار مرگ بر آمریکا در ادبیات سیاسی ایران جای گرفت. لذا تاکید می کنم با تداوم آن فرهنگ امروز نیز دانشجویان و فرهیختگان و نخبگان باید با تمام توان در مقابل یاوه گویی ها و شرارت ها و تحریم ها و تجزیه طلبی آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس و همپیمانان آنها خواهند ایستاد و با دست همین افراد مسیر تعالی و پیشرفت و تقویت کارآمدی نظام و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و مقابله با تبعیض و فقر و فساد در داخل ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: همانگونه که امروز آثار بخشی از مجاهدت بخشی از این جوانان در پیشرفت های هسته ای و موشک های فوق پیشرفته، سپر دفاعی، پهپادها، ماهواره ها، صنایع پیشرفته، نانو، بایو و حوزه پزشکی و سایر فناوری ها نو مشاهده می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دیده شد که جوانان و دانشجویان کشورمان چطور با توطئه همه جانبه و جنگ ترکیبی شما جانانه مقابله کردند و شما را به استیصال رساندند؛ دانشجویان و جوانان ما عفیف ترین و با غیرت ترین و با شرف ترین ها هستند و هرگز اجازه نمی دهند طرح برهنه سازی و بی بندوباری و فسادهای ویرانگر خود را با نام مقدس آزادی به خورد این ملت بدهید و بدانید در صورت تداوم دشمنی با ملت ایران، همین دانشجویان با تمام توان در مقابل همه دنیای شما خواهند ایستاد.

مرادیان کوچکسرائی تصریح کرد: اعتراض و انتقاد در دانشگاه نشان از سرزندگی و پویایی دانشگاه دارد اما باید مراقب باشیم که اقدامات و اعتراضاتی که احیانا یک سر آن دموکرات ها، کوموله ها، منافقین، پهلوی، داعش، ارازل و اوباش، جاسوسان چند ملیتی و یک سر آن عربستان، اسرائیل، آمریکا و رسانه های صدردصد وابسته به آنها و عوامل جاسوسی آنها باشد، این دیگر اعتراض نیست بلکه تهدید امنیت و ثبات و تمامیت ارضی و پیشرفت و توسعه کشور است که در دانشگاه و در خارج از دانشگاه مجالی برای آن نیست.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل منطقه ای خود، اظهارکرد: همه شعار دولت و همت مجلس در تقویت تولید است؛ نمی دانم حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه چه کاری انجام می دهد؟ نمی دانم در وزارت جهاد کشاورزی چه اتفاقی رخ می دهد؟ برنجکاران و مرکبات ما در حال نابودی است!

وی ادامه داد: هزینه کود، سم و غیره کشاورزی چند برابر شده اما محصولات برنج کشاورز روی دستش باقی مانده است؛ اگر وزارت جهاد نداشتیم چه اتفاقی رخ می داد؟ هر چند تشکر می کنم زیرا در جلسه ای با معاون اول دستور خرید دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و مراکز نظامی با عنوان برنج داخلی صادر شد که بخشی از مشکلات را حل می کند اما انتظار داریم این مهم پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همه کشورها سرمایه گذاری می کنند تولید مرکباتشان افزایش یابد. امروزه در تولید برنج ۲۰ درصد افزایش داشتیم اما کشاورزان بر سرشان می کوبند و در مرکبات نیز ۲۰ درصد افزایش رخ داده که حسن محسوب می شود، نه دغدغه و نگرانی!.

مرادیان کوچکسرائی تصریح کرد: کشاورزان محصولات خودشان را از سه سال قبل ارزان تر به فروش می رسانند!؛ در بحث طرح هادی روستاهای شمال کشور مشکل دارند؛ قانون جوانی جمعیت در شمال کشور امکان تحقق ندارد زیرا یک روستایی بخاطر سیاست های انقباضی و تنگنظرانه دستگاه ها امکان ساخت یک خانه ندارد.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha