۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
افزایش نرخ جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا | مسیر نرخ همچنان صعودی است
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا | مسیر نرخ همچنان صعودی است

درست زمانی که سرمایه گذاران منتظر تصمیم بانک مرکزی کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره بانکی هستند، جفت ارز USD/CAD به بالاترین حد خود از ۳۰ نوامبر افزایش یافت.

به گزارش بازار؛ درست زمانی که سرمایه گذاران منتظر تصمیم بانک مرکزی کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره بانکی هستند، جفت ارز USD/CAD به بالاترین حد خود از ۳۰ نوامبر افزایش یافت. نرخ این جفت ارز به بالاترین سطح خود یعنی ۱.۳۶۱۰ رسید که به طور قابل توجهی بالاتر از پایین ترین سطح این هفته ۱.۳۳۸۸ بود.

نرخ ارز USD/CAD پس از انتشار گزارش مهم و جنجالی وال استریت ژورنال افزایش یافت. این نرشیه در گزارش خود مدعی شده که فدرال رزرو پس از انتشار پاره ای از داده های اقتصادی قوی از اقتصاد ایالات متحده، تمایل دارد نرخ بهره را در سال ۲۰۲۳ به بالای ۵ درصد برساند.

روز جمعه، داده ها نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیش از ۲۸۳ هزار شغل ایجاد کرده است در حالی که نرخ بیکاری بدون تغییر در ۳.۷ درصد باقی مانده است. درحالیکه که شرکت‌های بزرگ فناوری و رسانه مانند متا، توییتر و برادران وارنر هزاران شغل را به دلیل مسائل اقتصادی کاهش دادند، متوسط دستمزدها ۵.۲ درصد افزایش یافته و روز دوشنبه، داده های اقتصادی نشان داد که شاخص PMI غیر تولیدی در ماه نوامبر افزایش یافت.

بزرگترین کاتالیزور برای نرخ مبادله USD/CAD، تصمیمات آینده نرخ بهره توسط بانک کانادا (BoC) خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را با ۰.۵۰ درصد دیگر به ۴.۲۵ درصد افزایش دهد. بر اساس گزارش اداره آمار کانادا، تورم سالانه این کشور در ماه اکتبر به دلیل افزایش نرخ بنزین و مسکن به ۶.۹ درصد افزایش یافت.

پیش بینی نرخ USD/CAD

افزایش نرخ جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا | مسیر نرخ همچنان صعودی است

نرخ برابری جفت ارز USD/CAD پس از سقوط به پایین ترین سطح خودر روی ۱.۳۲۲۵ در ماه نوامبر، بار دیگر در روند صعودی قرار گرفته است. در حالی که میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه این جفت ارز افزایش یافته، نرخ از نقطه محوری استاندارد بالاتر رفته است. شاخص قدرت نسبی (RSI) به سطح بیش از حد خرید نزدیک شده است. نگاه دقیق تر نشان می دهد که این جفت یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده است.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و خریداران سطح مقاومت دوم را روی ۱.۳۷۶۰ هدف قرار داده اند. سقوط به زیر سطح حمایت مهم در ۱.۳۵۰۰، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha