۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
نرخ جفت ارز یورو به دلار همچنان در مسیر صعودی قرار دارد
تحلیل بازار فارکس؛

نرخ جفت ارز یورو به دلار همچنان در مسیر صعودی قرار دارد

با افزایش شاخص دلار آمریکا (DXY)، نرخ جفت ارز EUR/USD ثابت مانده و با اینحال، احتمال افزایش نرخ طی روزهای آتی وجود دارد.

به گزارش بازار؛ با افزایش شاخص دلار آمریکا (DXY)، نرخ جفت ارز EUR/USD ثابت ماند. نرخ این جفت ارز روی ۱.۰۵۰۰ معامله می شود که حدود ۱۰ درصد بالاتر از پایین ترین سطح این ماه بود. در نزدیکی بالاترین سطح خود از ژوئن سال جاری قرار داشت.

نرخ جفت EUR/USD با بازگشت قوی دلار آمریکا اندکی کاهش یافته است. شاخص DXY که پیرو عملکرد دلار آمریکا تغییر می‌کند، پس از انتشار مجموعه ای از داده‌های قوی اقتصادی توسط ایالات متحده به بالاترین سطح ۱۰۵ دلار رسید. به عنوان مثال، در روز جمعه، داده ها نشان داد که نرخ بیکاری در پایین ترین سطح تاریخی ۳.۷ درصد باقی مانده و اقتصاد این کشور بیش از ۲۸۵ هزار شغل ایجاد کرده است.

بنابراین، به نوشته وال استریت ژورنال، فدرال رزرو احتمالاً در سال ۲۰۲۳ به سیاست افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. وال استریت ژورنال در گزارش خود تخمین زده که فدرال رزرو در نشست دسامبر خود نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد دیگر افزایش خواهد داد و سپس در سال ۲۰۲۳ نیز چندین مرحله افزایش خواهد داشت. بنابراین، مجموع نرخ بهره پایه به بالای ۵٪. خواهد رسید و اگر این اتفاق بیفتد، این نرخ احتمالا به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۷ به این سو افزایش خواهند یافت.

چالش اصلی فدرال رزرو این است که منحنی بازدهی ایالات متحده به پایین ترین سطح در سال های اخیر معکوس شده است. به این ترتیب، در حالی که بازار کار همچنان قدرتمند عمل می کند، وارونگی منحنی بازده نشان دهنده رخداد قریب الوقوع یک رکود بالقوه است. نرخ های بهره بالا نیز این بحران را سرعت می بخشد.

نکته مثبت این است که قیمت عوامل المان های تورم زا اخیراً کاهش یافته است. قیمت بنزین به پایین ترین سطح خود طی بیش از یک سال گذشته نزدیک شده و قیمت گاز طبیعی نیز طی چند هفته گذشته کاهش یافته است. مهمتر از همه، بسیاری از خرده فروشان نیز تخفیف های خود را افزایش داده اند.

پیش بینی نرخ یورو/دلار

نرخ جفت ارز یورو به دلار همچنان در مسیر صعودی قرار دارد

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت یورو/دلار آمریکا طی چند هفته گذشته روندی صعودی داشته است. با افزایش قیمت، این جفت از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۵۰ روزه خود بالاتر رفت. این دو میانگین در شرف تشکیل یک صلیب طلایی هستند. در عین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) به افزایش خود ادامه داده و به سطح خرید بیش از حد نزدیک شده است.

بنابراین، این جفت احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داد و خریداران مقاومت بعدی را روی ۱.۰۷۸۸، یعنی بالاترین نقطه ۳۰ می هدف قرار می دهند. حد ضرر برای این معامله روی ۱.۰۳۶۰ خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha