۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
 برای رونق اقتصادی باید رکود مسکن شکسته شود
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

برای رونق اقتصادی باید رکود مسکن شکسته شود

جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: دولت سیزدهم باید کم کاری دولت‌های گذشته را جبران کند و در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه یکی از وزارتخانه های مهم در مباحث توسعه زیرساخت کشور، وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این وزارتخانه در بحث عمران و اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می‌کند و ساخت یک میلیون مسکن در سال از مهمترین تعهدات قانونی وزارت راه است که متاسفانه در ۸ سال گذشته بحث ساخت مسکن رها شده بود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون دولت سیزدهم باید کم کاری دولت‌های گذشته را جبران کرده و در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشد. علاوه بر آن رکود مسکن بر چرخه اقتصاد و اشتغالزایی تاثیر منفی داشته و برای رونق اقتصادی لازم است رکود مسکن شکسته شود.

این نماینده مجلس گفت: حمل‌ونقل و راه روستایی، شهری و بنادر نیاز به تحول اساسی دارد این تحول می‌تواند در کشور گردش مالی ایجاد کند، ترانزیت در تجارت نقش آفرین است که توجه به آن برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

جوکار تأکید کرد: با توجه به اهمیت و نقش آفرینی وزارت راه و شهرسازی در توسعه اقتصادی کشور، باید فردی سکان وزارتخانه را برعهده گیرد که تحول آفرین باشد و به نظر می رسد مهرداد بذرپاش نیروی جوان و دارای توانمندی و ظرفیت بالایی است و از آنجایی که نگاه راهبردی و تفکر به کارگیری مشاوران قدر را دارد، انتخاب درستی برای آنکه وزارت راه و شهرسازی را به او بسپاریم، است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: مجلس نقش پشتیبان را بر عهده دارد و با تصویب قوانین در حوزه مسائل مالی و پشتیبانی از صندوق‌های حوزه وزارت راه و شهرسازی به کمک این وزارتخانه می رود، البته نقش نظارتی خود را نیز ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha