۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
۹۰ هزار تن کیوی از گیلان صادر شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۹۰ هزار تن کیوی از گیلان صادر شد

تالش- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۱۴۰ هزار تن کیوی و صادرات ۹۰ هزار تن به کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، صالح محمدی اظهار داشت: ما امسال برای پنجمین سال متوالی برداشت باریجه در ۵۰ هکتار از بخش مرتعی استان را به میزان حدود ۶۰۰ کیلوگرم داشتیم که احیای این گونه نیز به وسعت ۱۵ هکتار انجام گرفته است

محمدی ضمن بازدید از یک واحد سردخانه و سورتینگ کیوی شهرستان بیان داشت: سطح زیرکشت کیوی در تالش ۴۱۵۰ هکتار است که امسال با افزایش تولید نسبت به سال قبل ، میزان ۱۴۰ هزار تن کیوی تولید و تاکنون ۹۰ هزار تن صادرات داشتیم.

محمدی افزود: شهرستان تالش با داشتن ۴۶ واحد سردخانه ظرفیت نگهداری ۱۰۰ هزارتن محصولات کشاورزی را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان منجر به افزایش تولید برنج سفید در سال آینده خواهد شد.

سید علی موسوی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان این است که عملکرد تولید را در سطح واحد بالا ببرد و جبران کمبود کود می تواند در جهت تحقق این هدف مهم موثر باشد.

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مصرف شد و این افزایش مصرف کمک کرد تا شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید برنج سفید در استان باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم در سال زراعی پیش رو نیز مصرف کود در شالیزارها به میزان کافی صورت گیرد و علاوه بر این به دنبال مدیریت مصرف آب برای تولید برنج سفید گیلان نیز هستیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: همه تلاش ما این است که شالیزارها برای تولید برنج حفظ شوند و افراد این اراضی ارزشمند را به صورت نکاشت رها نکنند تا برای تبدیل ویلا در معرض فروش بگذارند.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شیربهمن IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      0 1
      سلام برنج کشاورز در دستشون مونده فروش نمیرود کشاورز بیچاره چکارکند فکری برای فروش برنج بکنید تا کشاورزها زمین کشاورزی رانفروشند
    • وقت نظام جمهوری اسلامی تمام شد گم شید از ایران بری NL ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      سیب زمینی گوجه فرنگی،پیاز،تخم مرغ،نان این چند قلم غذای ملت است صادر نشود.اینها گران شود دیگر چی بخوریم. بیش از یکسال است که برنج شمال از کیلویی سی هزار تومان به بالای ۱۲۰،۰۰۰تومان رسیده.بیش از یکسال است یک کیلو برنج محلی نتوانستیم بخریم. ماهی سفید را که از سفره مردم حذف کردید بس که گران است. بعد میگید چرا ...