۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
۲۵۰۰ نفر از عشایر استان همدان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۵۰۰ نفر از عشایر استان همدان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

همدان - سماواتی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر استان همدان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

مهدی سماواتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سه شاخصه مهم دارد نخست اینکه حق بیمه اختیاری است، یک‌ساله پرداخت می شود و بیمه شده ها حق بیمه را اختیاری پرداخت می‌کنند، گفت: هرساله هشت سطح درآمدی برای روستائیان و عشایر تعریف می شود که بر اساس انتخاب سطوح که فرد بیمه شده انتخاب می کند حقوق پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکه درسالجاری پایین ترین مبلغ این سطح ماهانه ۵۰ هزارتومان و بالاترین سطح ۱۳۳هزارتومان است، گفت: علاوه بر این دولت هم به عنوان کارفرما در صندوق دو برابر سهم بیمه شده ها را پرداخت می کند و اینگونه سطح دو سومی دولت هم رعایت می شود.

هر فردی که به سن ۷۰ سالگی رسیده و ۱۰ سال هم سابقه داشت را بازنشسته اعلام می کردیم و پیگیر هستیم تا در برنامه هفتم هم بازنشستگی پیش از موعد مدنظر قرار بگیرد

سماواتی بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه و از سال ۱۳۹۶ تا ابتدای سال ۱۴۰۱ بازنشستگی به نام پیش از موعد به صندوق اضافه شد، گفت: هر فردی که به سن ۷۰ سالگی رسیده و ۱۰ سال هم سابقه داشت را بازنشسته اعلام می کردیم و پیگیر هستیم تا در برنامه هفتم هم بازنشستگی پیش از موعد مدنظر قرار بگیرد.

سماواتی بابیان اینکه درحال حاضر جامعه مشمولی که می تواند عضو بیمه روستایی باشد ۳۰۰ هزار نفر است اما از این تعداد ۱۴۰هزارنفر عضو صندوق هستند، گفت: امسال باید ۲۵ هزار نفر جذب صندوق شوند که تاکنون هشت هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

فعالیت ۵۰ کارگزاری در استان همدان به صورت تمام الکترونیکی

سماواتی با بیان اینکه ۵۰ کارگزاری در استان همدان به صورت تمام الکترونیکی فعال است، گفت: کارگزاری‌ها با هدف کاهش هزینه روستائیان و نزدیکی بیشتر صندوق با مردم ایجاد شده اند.

وی افزود: دو هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هستند.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha