۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
اجرای شهر جدید «حورا» برای جمعیت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفری در همدان
استاندار همدان اعلام کرد:

اجرای شهر جدید «حورا» برای جمعیت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفری در همدان

همدان - استاندار همدان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید «حورا» این شهر برای جمعیتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار نفر در همدان اجرا می‌شود.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر جدید حوراء گفت: اجرای شهر جدید، فرصت خوبی برای توسعه همدان در ابعاد مختلف است و ما به دنبال این هستیم که علاوه بر گسترش و توسعه شهر همدان، فکری اساسی برای سر ریز جمعیت در آینده انجام شود.

وی افزود: طی سال های گذشته مطالعاتی در راستای اجرای شهری جدید اجرا و حوراء نامگذاری شده است که در این راستا، پیشنهاد شد تا اسمی متناسب با فضای شهری همدان انتخاب شود.

قاسمی فرزاد گفت: مساحت کلی اراضی این شهر جدید، یک هزار و ۲۰۰ هکتار است که ۹۰۰ هکتار از آن منابع ملی است که در حال تعیین تکلیف است.‌

وی گفت: رویکرد ما در شهر جدید، پیشرفت، توسعه و عمران شهری، با پیاده کردن سبک و معماری ایرانی اسلامی است و شهر جدید با افق ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده، طراحی و اجرا خواهد شد تا مشکلاتی را که اکنون شهر همدان با آن درگیر است، نداشته باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه شهر جدید به گونه‌ای طراحی شده که اقشار مختلف بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند، گفت: با توجه به برنامه دولت سیزدهم و اهتمام آن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید بتوانیم ۱۰۰هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل بدهیم.

وی گفت: مشکل تامین زمین در شهر ملایر، برای طرح نهضت ملی مسکن در حال حل شدن است و با توجه به وضعیت زمین‌های همدان، تامین زمین در شهر همدان برای طرح نهضت ملی مسکن در دست پیگیری است.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha