۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تلاطم ارز و تامین مالی ۲ مشکل تولیدکنندگان صنایع روشنایی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تلاطم ارز و تامین مالی ۲ مشکل تولیدکنندگان صنایع روشنایی است

تهران - حسنی، مدیر بازرگانی پارس الوند الکتریک از فعالان بخش تولید صنایع روشنایی تلاطم ارزی و تامین مالی را دو مشکل عمده تولید کنندگان این صنعت دانست.

مریم حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از لامپ های LED که کوچکترین واحد آن است تا لامپ های حبابی و لامپ های کارگاهی و پتل ها در بحث صنعتی از مینیاتوری تا حوزه های تخصصی صنعتی مثل کلید های اتومات بی متال ، کلید های حرارتی و... به همت متخصصان در داخل کشور تولید می شود، تاکید کرد: اکثر مواد اولیه تولیدات مذکور در داخل کشور تامین می شود.

وی با بیان اینکه تلاطم و افزایش قیمت ارز از جمله مشکلات صنایع روشنایی به خصوص برای واردات است، گفت: مشکل اصلی ما تامین بودجه و افزایش بودجه محسوب می شود.

مدیر بازرگانی پارس الوند الکتریک با بیان اینکه یکی از چالش ها و مشکلات ما در سال گذشته قطعی برق بود که خیلی به شرکت های تولیدی مانند شرکت ما ضرر رساند، افزود: قطعی برق در سطح شهر و کشور بوده و بیمه خدماتی برای این موضوع ارائه نکرده زیرا معمولا ضرر به وسایل برقی می رسد در حالی که نوسان چه الکتریکی و چه الکترونیکی خیلی برای محصولات برقی ضرر دارد و باعث سوختن محصولات می شود.

حسنی بیان کرد: حدود ولتاژ محصولات یک میزان ثابت است و محصولات از ولتاژ ۸۵ تا ۲۲۰ را پوشش خواهد داد اما وقتی ولتاژ به صورت ناگهانی بالا یا پایین می شود به راحتی باعث سوختن دستگاه خواهد شد و لذا چه در محصولات صنعتی و چه در محصولات روشنایی سبب خسران می شود.

وی با باین اینکه وقتی که طول عمر وسایل روشنایی به اتمام نرسیده و دستگاه سوخته و مشمول گارانتی می شود و شرکت باید خسارت مشتری را پرداخت کند اما اصل مطلب این است که ضرر و زیان متوجه کارخانه خواهد شد، گفت: موضوع دیگری که در زمینه تولید باید به آن اشاره کرد آی سی هایی است که از مس ساخته و در نتیجه تلاطم قیمت این فلز در دنیا و ایران بر کار ما تاثیر می گذارد.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha