۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
استان سمنان دارای ۳۰ هزار واحد صنفی است
رئیس صمت استان سمنان:

استان سمنان دارای ۳۰ هزار واحد صنفی است

سمنان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از وجود ۳۰ هزار واحد صنفی در سطح استان خبر داد و گفت: بازرسی از این واحدهای صنفی باهدف جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

بهروز اسودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه استان سمنان دارای ۳۰ هزار واحد صنفی است که صنعت و معدن علی‌رغم نداشتن نیروی کافی با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند بازرسان افتخاری بر این اصناف نظارت دارد، تأکید کرد: جلوگیری از رشد قیمت‌ها هدف نظارت صمت بر این اصناف است.

وی افزود: با نظارت بر واحدهای صنفی از هرگونه افزایش غیرقانونی قیمت‌ها به بهانه اصلاح قیمت بنزین جلوگیری می‌شود همچنین برخورد با متخلفان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان ادامه داد: به‌منظور بهره‌گیری از پتانسیل حداکثری از ناظران افتخاری که از بین مردم تعیین می‌شوند افراد علاقه‌مند به مشارکت در این امر می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در گروه ناظران افتخاری اقدام کنند چراکه نیروهای صنعت معدن به‌اندازه کافی نیست و این امر سبب شده تا کنترل اصناف در هشت شهرستان استان مشکل شود.

اسودی بابیان اینکه نظارت بر بازار بدون کمک مردم میسر نیست، تأکید کرد: مردم می‌توانند شکایات و گزارش‌ها خود را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

کد خبر: ۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha